Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helskum muspekare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ibland när jag startar datorn så dyker en muspekare upp som ser ut som ett liggande B eller som en liten BH, den är oskarp i konturerna och lite grönskimrande. När jag sedan klickar på något i dock så blir den sig själv igen, vad kan detta bero på?

Jag försökte ta en skärmdump på den men den finns inte med på det fotot?!?

Det var så här både i Leopard och nu i Snow Leopard.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-09-16 10:22

Det här lät väldigt intressant. Har du en digitalkamera?

Har ingen aning om vad det kan vara dock... kanske det ringer någon klocka om man kan få se en bild på den lilla gynnaren.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-16 10:25

Muspekaren följer aldrig med när man tar en skärmdump men du kan ta en bild med en digitalkamera (som det redan föreslagits i tråden ) och lägga upp bilden här.

Har aldrig sett detta, undrar om det beror på något tillägg du har installerat?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-10-02 10:01
Ursprungligen av kainen:

Muspekaren följer aldrig med när man tar en skärmdump

Hoppsan, om jag använder "Skärmavbildning" så kan jag ställa in utan eller med ett antal varianter?;)

Finns det något annat program Du använder där pekaren ibland har det utseendet?

Själv har jag Lightroom, och i flera versioner (senast 2.5 som jag la in igår), så får man emellanåt en efterhängsen liten sprayburk som muspekare; den finns i Lightroom, men jag använder den aldrig; den gör inte alls det man skulle kunna tro...

Den hänger med en stund, både i Finder och andra program tills den plötsligt försvinner. Skall bli spännande om den spökar även i SL, som jag tänkt prova i helgen.

Ursprungligen av elgenper:

Finns det något annat program Du använder där pekaren ibland har det utseendet?

Själv har jag Lightroom, och i flera versioner (senast 2.5 som jag la in igår), så får man emellanåt en efterhängsen liten sprayburk som muspekare; den finns i Lightroom, men jag använder den aldrig; den gör inte alls det man skulle kunna tro...

Den hänger med en stund, både i Finder och andra program tills den plötsligt försvinner. Skall bli spännande om den spökar även i SL, som jag tänkt prova i helgen.

Jag tar en bild nästa gång detta händer (vilket är sällan). Återkommer med andra ord!

Nu äntligen lyckades jag fånga den rackaren på bild:

Tittar man noga ser man att det är små siffror bredvid den (påminner om hur det ser ut när man tar en skärmavbildning). Försökte ta en bild mot en vit bakgrund för att det skulle synas bättre men så fort muspekaren passerade in i ett program från skrivbordet så blev den sig själv igen.

Skulle vara spännande om nån där ute kan ge en förklaring till fenomenet!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-11-29 19:41

Idag fick även jag en likadan muspekare. Problemet uppkom efter att jag kopplat ur min MBP 13" från en extern skärm. Pekaren gick tillbaka till det normala efter en omstart av datorn. Vore intressant att veta varför det blev så då jag aldrig sett det tidigare.

Jag kan ju tillägga att för mig händer det titt som tätt fortfarande, tyvärr lider jag av galopperande dåligt minne så jag kan inte härröra det till nåt speciellt tillfälle men det där med extern skärm låter bekant....

Min pekare byter alltid skepnad utan omstart, oftast när jag klickar på nån knapp eller byter fönster eller så.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-12-08 00:22

Själv har jag inte upplevt detta någon mer gång än när det hände sist, vad det kan bero på har jag ingen som helst aning om. Blev lite nervös när det först dykte upp då jag trodde det var något hårdvarufel på gång.

Sambon har fått nåt liknande lite nu och då, tror det har att göra med in/ur-koppling av extern skärm att göra..

1
Bevaka tråden