Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvinga länkar att öpnnas i ny tab på PC

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-09-13 19:47

Ok jag gillar verkligen safari men varför i hela friden skall dom göra så att länkar som har about:blank i sig att öpnnas ett nytt fönster? Tack vare detta så kan jag inte använda safari.
Jag har hittat fix för MAC men hoppas bara hoppasd etta går att fixa på PC också. Jag vet om att man kan använda mouse button 3 osv men det funkar inte för mig. Råkar man klicka fel så har man det där jäkla fönstret öppet. Så finns det ett fix?

Sen kan någon vara snäll och förklara för mig varför apple har det såhär? Jag och alla jag känner som har mac använder inte safari av den anlednign men nu när jag har hittat det dolda fixet så kommer dom använda safari. Tack vare detta tappar safari många användare då det är idioti att inte öppna länkar i ny tab istället. man har ju tabbar av en anledning.

Vill bara säga att du är inte ensam om att bli irriterad på den gömda inställningen av tabb-beteende på mac och dess totala frånvaro i windowsversionen. Jag tror detta beror mycket på att Apple med Safari måste vara egen jämfört med andra för att stå ut, se bara på envisheten med en musknapp. Det hela faller tillbaka på att det skall vara lite eget att vara framför Apples GUI. Jag och andra kan bara hoppas på en enkel och konsekvent klickruta i nästa safariversion för öppnande av flikar.

Och för att svara på din fråga, nej jag har inte hittat ett sätt att få flikar att öppnas i safari på windows istället för i fönster från länkar utan tangentbordstryck eller mus som andra webbläsare gör och klarar av att lätt konfigureras till.

Den gömda inställningen i safari 4 på os x för att tvinga länkar att öppnas i flikar är ett kommando som skrivs in i terminalen med safari stängt.

defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true

Se länk: Force links to open in new tabs in Safari | E-mail and Internet | Mac OS X Hints | Macworld

Senast redigerat 2009-12-30 16:33
1
Bevaka tråden