Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail 3.6 tror jag är en ny användare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plötsligt, när jag skall öppna mitt Mail-program välkomnar programmet mig som om jag
vore ny kund, vilket är helt fel. Och vill alltså att jag skall installera Mail-programmet.
Törs inte göra det.
Kommer således inte åt mina brevlådor. Har jag förlorat all min post?
Hjälper inte att jag har TimeMachine när jag inte har tagit backup på brevlådor till
hårddisken.
Kan någon ha ett tips?
Ruthwood

Ursprungligen av ruthwood:

Plötsligt, när jag skall öppna mitt Mail-program...

"Plötsligt"? Du har inte gjort någonting alls? Inte installerat någon ny hårdvara eller mjukvara? Inte uppgraderat operativsystemet? Inte haft några andra problem med datorn den senaste tiden?

Vilken version av OS X kör du?

Alla andra program fungerar normalt?

Flyttade tråden från "Övrig mjukvara" till "Apple programvara".

/Mod

Är det inte bara att den vill importera/fixa om med dina gamla mail? Kommer inte ihåg vad det stod när jag installerade Snow Leopard. Var bara att klicka "ok".

  • Medlem
  • 2009-09-13 09:40

Har du uppgraderat OS:et med en version som innehåller en ny version av Mail.app blir det så.

Du kan ju göra en backup på dina brevlådor innan du startar Mail.app genom att backa upp ~/Library/Mail och ~/Library/Mailhämtningar.

ruthwood svarar: Jag har senaste tiden, uppdaterat till safari 4.0.3, till LockScreenLeopard386, som jag hittar nu, ingen aning vad det var bra för, jag har Tiger!.
Även laddat hem en del annat, bl.a nåt som bara heter LockScreen.
Men inget nytt OS nedladdat.
Detta problem, att Mail vill ha mig som ny kund, hänt en gång tidigare.

ruthwood korrigerar: Jag har OS 10.5.8, Leopard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-28 23:55

Hur mycket utrymme har du ledigt på din hårddisk. Har man lite, under 1GB, så kan ibland Mail tappa inställningarna för kontorna. Då måste du fylla i dem igen genom att skapa nya konton. Då kommer dina mailmappar att knytas till mailkonto och dina mailmappar "komma tillbaka".

1
Bevaka tråden