Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mobilt bredband i Snow Leopard

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu finns 1.6.3 av stay connected på
Stay Connected Download Site
till Md400 för SL/Tiger

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-19 13:13

info från 3 om någon missat
Installera 3Connect till Mac Snow Leopard

hitta inget här på forumet så jag som ny macanvändare(inte frälst än men på god väg) fick leta lite

Har samma problem som de flesta i denna tråd.. Mobilt bredband med ZTE MF 628+
med Telias bredband fungerar inte ihop med Snow Leopard.
Någon som vet om det finns hjälp för att få det att fungera ?
Samma med Bank id.. Vet någon om det går att fungera ihop med Snow L. ?
Om man inte kan få detta att fungera ihop.. hur gör man för att återställa till gamla Leopard ?
//Lasse

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-22 19:33
Ursprungligen av Lasse Photografen:

Har samma problem som de flesta i denna tråd.. Mobilt bredband med ZTE MF 628+
med Telias bredband fungerar inte ihop med Snow Leopard.
Någon som vet om det finns hjälp för att få det att fungera ?
Samma med Bank id.. Vet någon om det går att fungera ihop med Snow L. ?
Om man inte kan få detta att fungera ihop.. hur gör man för att återställa till gamla Leopard ?
//Lasse

Du måste beskriva mer.
Har du installerat den nya programvaran från Telia?
Hur långt funkar det innan det inte går?
Vad är det som är fel med Bank ID? Har du uppdaterat det programmet som finns till Mac OS X 10.6? Hjälp oss att hjälpa dig.

Hej Acke
Avinstallerade den gamla programvaran från Telia och laddade ner Telia Connect och uppdateringarna till denna och då fick jag mitt mobila bredbandsmodem att fungera igen. Tack

Ang Bank id så är det Personal som inte vill starta när jag försöker ladda ner ett nytt bank id från min internetbank. Mitt gamla bank id har gått ut och jag installerade snow ganska nyligen.
Har senaste 10.6.2 snow leop
Har läst att andra har problem med bank id på snow också.. stämmer det ?
Lasse

Okej, svarar jag på mitt eget inlägg då jag hittade lite användbart ...
Googlade lite på nexus och snow och det finns en ny version som man kan hitta på
Fungerande Nexus Personal (BankID) till Snow Leopard | kizel:mediateknik
Och nu verkar det fungera igen..gött
Tack ändå Acke.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-24 12:47

Hej!

Jag kör stay connected via Telenor och har upplevt samma problem som de flesta andra. Detta fixades lätt genom att ladda ner den senaste programvaran, men i torsdags uppstod nya problem. Jag kan ansluta, och Stay Connected anser att jag är ansluten - men jag får ingen åtkomst till nätet! Har ni några idéer på hur jag ska lösa detta?

Sitter med samma dongel på en PC nu och den fungerar utan problem, men det är på min macbook med snow som problemen alltså uppstår.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-01-24 20:18

Finns det inga program från modemtillverkarna som man kan installera och köra modemen med?

Själv är jag lite sugen på att skaffa Telias mobila bredband men jag vill helst slippa Telia Connect. Sist jag använde det programmet (vilket iofs var ganska länge sen) så blev jag grymt oimponerad, stabilt som ett korthus och pålitligt som en skallerorm var det.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-01-27 18:42
Ursprungligen av Pilen:

Finns det inga program från modemtillverkarna som man kan installera och köra modemen med?

Själv är jag lite sugen på att skaffa Telias mobila bredband men jag vill helst slippa Telia Connect. Sist jag använde det programmet (vilket iofs var ganska länge sen) så blev jag grymt oimponerad, stabilt som ett korthus och pålitligt som en skallerorm var det.

Och bara för det så ska jag svara på mitt eget inlägg och berätta att Telia Connect fungerar alldeles utmärkt i sin nuvarande skepnad.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-29 00:07

Huawei E160 3G-modem i snow leopard?

Har idag skaffat ny leverantör för mobilt bredband och kommer att få ett nytt modem, huawei e160. Jag har hittat en del gamla trådar av folk som hade problem i snow leopard då det kom ut, och enligt operatörens (troligen gamla) egna tekniska specs stöds bara 10.4 och 10.5.

Jag antar dock att det har kommit fungerande drivrutiner för SL nu. Jag hittade en tråd på huaweis supportforum där nån anställd påstod att det ska funka. Jag förstod att man även kan injicera ny version av den drivrutinen som ligger inuti modemet så man slipper ha den löst.

Är det nån här som gjort detta?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-03-29 09:53

Jag har ett Huawei E180 som gick rakt av med Leopard, men inte med Snow Leopard. Däremot kom det ju en fil i Huaweis forum som heter

TOOL-DashboardInstaller V100R001B003(for Mac OS X 10.6).zip

som enligt uppgift ska fungera. För mig verkar det som om det hjälper. Men jag har inte haft tid och sett efter om den verkligen modifierar drivrutinen på USB-donglen eller om den modifierar den installerade i filsystemet på Mac OS X.

Bevaka tråden