Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 14:53

Så vitt jag kunde se fanns ingen tråd av detta slag? Som annars brukar dyka upp i /mac efter att en ny macmodell släppts.

Skulle vara intressant att se var och vad folk har beställt och när de får sina paket så att man får en uppfattning av väntetiden

Jag börjar...

Modell: 16Gb Svart
Från: Tre
När: 29/7

Modell: 32Gb Svart
Från: Tre, 499 pott
När: 28/7

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 15:44

Beställde en svart 32 giggare hos tre den 27:e.... Hoppas den dyker upp

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-07-30 15:46

Är det kö eller kan man bara gå in i butik och handla?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 16:18
Ursprungligen av planB:

Är det kö eller kan man bara gå in i butik och handla?

Skulle gissa på kö i fysisk butik!

Jag undrar lite hur det kommer gå för tre som lovat leverans imorgon för folk som beställde i tid. Räcker det till alla?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 17:48
Ursprungligen av snigel1:

Skulle gissa på kö i fysisk butik!

Jag undrar lite hur det kommer gå för tre som lovat leverans imorgon för folk som beställde i tid. Räcker det till alla?

Jag ringde till tre för att kolla idag och då hade dem inte fått något trackingnummer än. Enligt snubben som svarade skulle mobilerna skickas den 31:a och alltså levereras på måndag... Men han sa att det hade varit lite rörigt med många bud...

förköp Telia när de lanserades, ligger på Q8 imorgon enligt Telia, dock skall jag inte ha den

Fick mit trackingnummer från tre för två dagar sedan....står leverans imorgon nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 18:38
Ursprungligen av DeathMan:

Fick mit trackingnummer från tre för två dagar sedan....står leverans imorgon nu...

från tre?

Japp från tre

mail från tre

"Hej XXXXXXX

Din iPhone kommer levereras den 31:a till ditt uthämtninsställe. Du får en avi på Posten så du kan hämta ditt paket. Via ditt kolli-id xxxxxxxxx kan du också se postgången på Startsida - Posten.se.

MVH

Tre Onlinesales"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 18:50
Ursprungligen av DeathMan:

mail från tre

"Hej XXXXXXX

Din iPhone kommer levereras den 31:a till ditt uthämtninsställe. Du får en avi på Posten så du kan hämta ditt paket. Via ditt kolli-id xxxxxxxxx kan du också se postgången på Startsida - Posten.se.

MVH

Tre Onlinesales"

När beställde du?

jag beställde den 23'e...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-30 19:24

Hmmz, jag har inte hört något alls från tre (via mejl) sen jag beställde min mobil.... Det kanske hade varit smartare att köpa den i butik? Fick du nåt mejl direkt efter du hade beställt den?

först fick jag en orderbekräftelse...typ direkt efter att jag beställt....mailet som jag citerade ovan fick jag för två dagar sedan

En fråga... eftersom jag kommer ha 2 iPhone 3GS imorgon 32GB undrar jag om jag ändå väljer att hämta ut min på posten kan jag överlåta detta Abb till ngn i butik imorgon ?
På så sätt kan jag ju ändå hjälpa ngn själ att få en telefon istället för att den skall ligga på posten i 2 veckor

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-07-30 21:41

Modell: 32Gb Vit
Från: Telenor
När: 29/7

EDIT:
Fick abbonnemanget uppdaterad nu i eftermiddags men har ännu inte fått något mail om att telefonen är skickad. Dock är jag bortrest till nästa vecka så bara den finns att hämta ut då så är jag nöjd

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-07-31 10:02

Så, då var en vit 16gb beställd från halebop strax innan kl.10, hoppas de skickar den redan idag när jag var så snabb..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-31 12:19

Hur går det för er som har beställt. Hade inte fått något trackingnummer av tre så jag ringde och fick ett nu. Klockan 05:18 sorterades paketet i Jönköping och det ska till Göteborg. Hoppas verkligen det kommer fram idag :S
Någon annan som fått sin?

Modell: 32Gb Svart
Från: Tre
När: 28/7

Ringde Tre idag för att försöka få tag i ett trackingnummer, enligt dem så hade jag dock inte gjort någon beställning. Det fanns inte heller någonting som visade att jag ens hade varit i kontakt med dem, men efter ett antal minuters väntandes så lyckades de ändå på något sätt hitta beställningen.

Enda problemet var att den tydligen var registrerad först idag (4 dagar för en beställning gjord över telefon, c'mon tre) vilket betydde att telefonen inte skulle skickas förrän någon gång nästan vecka. Jobbig eftersom de nämnde att den troligtvis skulle vara här idag när jag beställde.

Trött man kan bli på Tre ibland >_>

Ursprungligen av Possan:

Modell: 32Gb Svart
Från: Tre
När: 28/7

Ringde Tre idag för att försöka få tag i ett trackingnummer, enligt dem så hade jag dock inte gjort någon beställning. Det fanns inte heller någonting som visade att jag ens hade varit i kontakt med dem, men efter ett antal minuters väntandes så lyckades de ändå på något sätt hitta beställningen.

Beställde också en svart 32Gb från Tre 27/8, via telefon (eftersom jag redan hade abb hos dom var man tvungen ringa) fick ingen bekräftelse eller nåt tills idag när de ringde och sa att leveransen var försenad och att leveransbesked kommer först i i början av nästa vecka.

Lite surt eftersom Tre:s kundtjänst var stängd hela förra helgen, hade bokningen kommit in förra fredagen hade man kanske haft luren i handen nu...

Ursprungligen av franzman:

Beställde också en svart 32Gb från Tre 27/8, via telefon (eftersom jag redan hade abb hos dom var man tvungen ringa) fick ingen bekräftelse eller nåt tills idag när de ringde och sa att leveransen var försenad och att leveransbesked kommer först i i början av nästa vecka.

Lite surt eftersom Tre:s kundtjänst var stängd hela förra helgen, hade bokningen kommit in förra fredagen hade man kanske haft luren i handen nu...

Jag beställde också en då via telefon!! Samma datum och modell fast en vit. Och den försvann också från systemet av någon anledning. Och de har sagt att ordern ligger inne (sedan fredagen för det var då jag ringde för att få trackingnumber) De menar att jag kommer få telefonen på tisdag eller onsdag. Men blir jävligt fundersam och orolig att det kanske bara är något de säger...

Finns ju liksom inget som säger att de just har en vit 32 Gb över till mig på lager. Ska ringa på måndag och höra. Btw, har Tre Iphones i butik? Kanske är en dum fråga...

Tacksam för svar.

Jag fick min idag...hämtade den på lunchen....sitter och synkar nu...

Jahapp, jag ringde tillbaka till Tre lite senare och talade med två personer som nu ska det tydligen dröja minst två veckor. Så just nu ser tidslinjen ut så här:

28/7: Beställer via telefon från Tre, "du får den på fredag (31:a jul)" garanterar de.
31/7 lunchtid: Ordern hittas först inte men får sedan höra "den skickas på måndag (3:e aug)".
31/7 eftermiddag Tre-person 1: "Det blev något fel när beställningarna skulle föras över till ett excel-ark [eller någonting liknande] den skickas om tio dagar (10:e aug)".
31/7 eftermiddag Tre-person 2: Denna person nämnde någonting om att de fått in ett stort antal beställningar (började tröttna vid det här laget) och sade att den tidigast skulle skickas om två veckor (dvs typ den 17:e aug tidigast).

Känns så glädjande när de på Tre bara häver ur sig information som absolut inte går att lita på.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-31 23:37

Känns skönt att man hoppade över allt vad förhandsbokning och sånt heter... knallade helt enkelt in och fick den i näven direkt istället

Väntetid 4 veckor på svarta hos Halebop, kan detta vara möjligt?! 4 veckor..

Dem borde få leveranser oftare och i större mängder än så.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-01 20:44
Ursprungligen av andreas891210:

Väntetid 4 veckor på svarta hos Halebop, kan detta vara möjligt?! 4 veckor..

Dem borde få leveranser oftare och i större mängder än så.

Ja, det får de kanske, men de kanske redan är sålda

I italien är det ju helt slut på svarta mobiler. Jag tror att situationen är likvärdig i Sverige nu. Det var högt tryck i Fredags.

Ursprungligen av andreas891210:

Väntetid 4 veckor på svarta hos Halebop, kan detta vara möjligt?! 4 veckor..

Dem borde få leveranser oftare och i större mängder än så.

Borde och verkligheten skiljer sig åt...

Apple har problem att rampa upp sin produktion i tillräcklig takt. Dessutom så lanseras telefonen i 20 nya länder den 22:a (eller om det var 22 länder den 20:nde:) vilket lär prioriteras

Okej, lägger en bokning nu. 4 veckor.....

lär inte vara någon större chans att man kan köpa den på t.ex Elgiganten med halebop abonemang innan dess?

Köpte en på fredagsmorronen, ett par minuter i 10, hoppas på att få den till veckan, borde ha varit en av de första :). Gick säkert 10-15 minuter innan det stod att dom var slut/försenad med 14 dagar/4 veckor, så jag hoppas på det bästa.

Senast redigerat 2009-08-01 23:41
Bevaka tråden