Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express och stereo

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-12 16:12

Hej,

har försökt få min AE att funka för att streama musik till, men det går tyvärr inte alls...Expressen blinkar gul och jag kan inte hitta den via AE verktyg. Pluggar jag in Expressen i modemet så funkar den, men jag vill ju bara använda den att streama musik genom och få den att ansluta till mitt nuvarande nätverk. Men det verkar hopplöst...ngn som kan guida lite här?

Har förstått att fler har problem med detta. / Gurra

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-07-12 16:55

En hård reset brukar lösa en del problem. Se AE-manualen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-12 17:07

Har testat det, men det funkar heller inte. Same problem, Airport verktyg hittar in AE:n...

Ursprungligen av Gurra5:

Hej,

har försökt få min AE att funka för att streama musik till, men det går tyvärr inte alls...Expressen blinkar gul och jag kan inte hitta den via AE verktyg. Pluggar jag in Expressen i modemet så funkar den, men jag vill ju bara använda den att streama musik genom och få den att ansluta till mitt nuvarande nätverk. Men det verkar hopplöst...ngn som kan guida lite här?

Har förstått att fler har problem med detta. / Gurra

Läs igenom manualen noggrant, om jag inte kommer ihåg fel så klarar den inte av att få internet uppkoppling via ethernet samt förlänga trådlöst och streama musik.. hm, ja som sagt var, kolla igenom instruktionerna noggrant så hittar du säkert ett svar

Good luck

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-07-12 18:02

Jag fick gå igenom den här proceduren för att få kontakt med min Express.

How to perform a factory default reset

Important: This erases all settings and saved profiles. The settings erased include Access Control and RADIUS settings.

Follow these steps:

Unplug the AirPort Express from the power outlet.
Press and hold the reset button.
Plug AirPort Express back into an AC outlet (still holding the button).
Continue holding the button until you see the light flash rapidly, which should happen after a few seconds.
Release the button.

As with a hard reset, the AirPort Express will not be visible in the AirPort menu item or AirPort Admin Utility for a short time. Remember that this whole process takes approximately 45 seconds to complete. You may then use the AirPort Express in its default state or reconfigure it using either the AirPort Express Assistant or AirPort Admin Utility.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-12 18:36

Hej och tack för tips, har gjort hard reset och då hittar AE verktyg Expressen, jag gör sedan inställningarna (ansluter till mitt nätverk), men sedan står den bara och blinkar, AE verktyg säger att den väntar på att Expressen ska starta om och sedan händer....ingenting. Fattar inte vad jag gör för fel...

  • Medlem
  • 2009-07-12 20:59

Som jag förstår har du en befintlig router (router 1) som du vill ansluta expressen till för att streama musik. Om så är fallet skall du se till att WDS är aktiverat på din ursprungliga router så att Expressen kan ansluta till den. Du kan behöva starta om router 1, det har jag behövt göra för efter att startat om expressen på mjuka, halvhårda och hårda sätt. Lösningen var för mig att starta om router 1. Lycka till!
bosse

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-13 20:29

Hej, tack för hjälpen, jag har bara en liten fråga...hur ser jag om WDS är aktiverat eller inte på min router? Mvh // Gurra

  • Medlem
  • 2009-07-13 20:47
Ursprungligen av Gurra5:

Hej, tack för hjälpen, jag har bara en liten fråga...hur ser jag om WDS är aktiverat eller inte på min router? Mvh // Gurra

Så här ser det ut på min router, Siemnes Gigaset Wireless Router 54 MBit/s.

1
Bevaka tråden