Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla in USB minne & Mighty Mouse-svårt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-06-14 13:27

Hej!
Mac Book Pro 2.4 15", näst senaste Unibody-modellen.

Kolla på bilden, undrar varför Apple inte räknar med att folk kanske inte alltid använder (bara) deras USB jacks, t.ex. från Mighty Mouse..

Jag måste trycka till för att koppla in ett vanligt USB minne bredvid Mighty Mouse jacket. Visst kan man använda en USB hub men ändå, det handlade om kanske 2 mm.

Har en känsla att det är lika bra att _inte_ köra som på bilden, kan fördärva kontakter i längden...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-06-14 14:44

En USB A-kontakt ska vara max 15,7 mm på bredden. Klaga hos den som tillverkat ditt USB-minne, den ser för bred ut.

Jag hade just ett sånt Cruzer-minne tidigare. Fast ingen MightyMouse utan LogiTech. Funkade bra på min iBook. Var nog inte stor marginal men inte alls som på din bild. Har dom snålat på utrymmet på di däringa moderna macbookarna?

Har annars alltid tyckt att ha USB-portarna i sidled är arton ggr bättre än Dell, IBM osv som sätter dom på höjden. Där kan man snacka om trångt och bökigt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-06-14 18:11

Detta funkar bättre...

Ja Mija, självklart så har man alltid ett val, köpa eller inte köpa en produkt osv. Därför skaffade jag mig direkt ett annat minne-se bilden.

Jag tror dock att detta var en äkta miss från Äpple att sätta USB portar _så_ nära O:-)

1
Bevaka tråden