Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini-DVI -> HDMI -> TV vill inte fungera.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-05-29 14:40

Hej!

Sitter här och svär över min nya TV som inte vill fungera tillsammans med min iMac ALU.
Har kopplat ihop Mac:en via en mini-DVI->HDMI adapter och sedan en HDMI-kabel in i datorn. Allt borde väl vara lugnt så långt? O:-)

MEN. Jag får ingen signal fram till TV:n. "Ingen signal" säger TV:n när jag ställer in det på rätt kanal. Jag har även varit inne i Systeminställningar och rotat. Har sökt efter bildskärmar, men utan resultat. Någon som har något bra förslag? Ja, kablarna är kollade att de sitter i ordentligt, jag lovar!

Och en sak till! Snälla! Stäng inte denna tråden! Jag har bara några få timmar på mig att få det att fungera. Så låt tråden vara öppen tack!

Tack på förhand!

EDIT: Det löste sig

Senast redigerat 2009-05-29 14:59
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-31 11:08

Hej!
Skriv gärna hur du gjorde, så att man kan få lite tips när man söker i forumet om man själv har problem.

Mvh
/genell

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-31 16:27

Provat att stänga av och sätta på igen med tv'n inkopplad?
Vet att många grafikkort till åtminstone pc vägrar hitta nyligen inkopplade tv/monitorer utan omstart eller avstängning, om man inte kan tvinga fram en ny sökning av inkopplade enheter..

1
Bevaka tråden