Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det finns en uppdatering tillgänglig för operatörsinställningarna på iphone.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-05 15:56

Hej!

Har uppgraderat min iphone 2g till senaste os:et och quickpwnat.

Men sen en tid tillbaks (antagligen i samma veva som telenor började med iphone) så ploppar detta meddelande upp varje gång jag kopplar in telefonen i datorn:

"Det finns en uppdatering tillgänglig för operatörsinställningarna på iphone. Vill du hämta den nu?"

Jag kör alltså Telenor. Kan jag trycka på ja för att bli av med popupen en gång för alla eller kommer den sabba min jailbreak? Någon som vet?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-05 16:24

Jag kör Telia och undrar samma sak.
Törs man göra uppdateringen utan att behöva göra om allt från början igen?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-05-05 18:22

Det finns bara en sak att göra:

Testa! Någon måste vara först-...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-05 18:27

Någon borde ju ha testat då detta pågått flera veckor minst.

Vill ogärna wipe:a ut allt innehåll på min telefon i onödan. Men om ingen svarar snart så testar jag

Sitter just med en väns iPhone 2g, med telenor, som han miste täckning på i månads skiftet.

Telefonen funkar som den ska men går ej ringa, visar "no sevice" .

Jag mistänker att han gjort denna uppdatering...

måste jag återsälla den i iTunes och jailbreaka om den tro? och vilken jailbreak är bäst?

Ursprungligen av The Juvenile:

Sitter just med en väns iPhone 2g, med telenor, som han miste täckning på i månads skiftet.

Telefonen funkar som den ska men går ej ringa, visar "no sevice" .

Jag mistänker att han gjort denna uppdatering...

måste jag återsälla den i iTunes och jailbreaka om den tro? och vilken jailbreak är bäst?

Naj han har inte gjort denna uppdatering utan en uppdatering av Firmware, vilket är något annat än operatörsinställningarna.

Ursprungligen av theplague:

Naj han har inte gjort denna uppdatering utan en uppdatering av Firmware, vilket är något annat än operatörsinställningarna.

Har nu provat både pwnage och quickP. still no change...!

bootloader filerna får VLC iconer, och itunes skickar diverse felmedd. när jag väl återställer efter pwnage?

firmware på lur e 2.2.1, måste försöka nergradera troligtvis?

ultimata guiden någon, jag vill kunna ringa!

Ursprungligen av The Juvenile:

Har nu provat både pwnage och quickP. still no change...!

bootloader filerna får VLC iconer, och itunes skickar diverse felmedd. när jag väl återställer efter pwnage?

firmware på lur e 2.2.1, måste försöka nergradera troligtvis?

ultimata guiden någon, jag vill kunna ringa!

Har ni bara tryckt uppdatera(firmware) i iTunes och inte gjort uppdateringen på någon Pwn-sätt från början så har ni senaste baseband på luren och då är det ju kört.

Ursprungligen av theplague:

Har ni bara tryckt uppdatera(firmware) i iTunes och inte gjort uppdateringen på någon Pwn-sätt från början så har ni senaste baseband på luren och då är det ju kört.

Nu har det blivit spännande...

Funkar med telia men ej telenor..!!

baseband är standard fortf. för 2G , 04.05.04_G

Ska pwnana om den igen. och då måste jag väl återställa i itunes igen eller hur innan?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-06 15:42

Drar mig dock till minnes en varning för att uppdatera operatörsinställningarna i instruktioner för jailbreaking för några månader sedan.

1
Bevaka tråden