Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med jailbreaking 2.2.1 2g. Problem med DFU!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trosa
  • 2009-05-05 13:52

Det är så att jag för länge sedan tappade min iPhone 2g i vattnet. Efter det så var den totalt stendöd. Men nu för endast någon vecka sedan så testade jag mer för skojs skulle och då fungerade fanskapet. Eftersom att den inte var uppdaterad på väldigt länge så körde jag med firmware 1.1.4. Det var nu problemet började. Jag bestämde mig för att uppdatera till 2.2.1. Uppdateringen funkade perfekt men när jag sedan skulle jailbreaka den så ville den inte va med mer. Jag använder Quickpwn och har testat allt möjligt. Men det som verkar vara problemet är att den inte vill gå in i DFU-läge. Itunes säger att den är i återhämtningsläge medan quickpwn säger att den har anslutit i fel läge. Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Quickpwn fungerar perfekt enda tills man ska få den i återhämtningsläge...

Jag uppskattar alla tips! Tack i förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-05 14:30

Jag hade samma problem med min, fast jag hade inte tappat den i vatten.
Den hade fastnat i läget med UB-sladden på skärmen och när jag stoppade i sladden ville den bara registrera abonnemang hos AT&T.
Försökte med Quickpwn på en MBP med OS X 10.5.6 och iTunes 8.1.1, det gick inte att fullfölja.
Bytte till en PB med OX X 10.4.x, med den version av iTunes som var aktuell då, orkar inte kolla just nu. Då gick det som smort. Hade uppdaterat luren till 2.1.1 innan.

faaebs:
Kör du MacBook?
Testa i sådana fall att köra usb-sladden via en usb-hubb till datorn.

  • Medlem
  • Trosa
  • 2009-05-12 16:54

Nej jag kör en windows xp baserad pc... har ännu inte kommit på någon lösning...:(

Vilken guide följer du?

1
Bevaka tråden