Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med bilder i Förhandsvisning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-02 09:38

Hej,

Jag har två problem.

1) Om jag öppnar en bild (oavsett typ) i Förhandsvisaren visas inte bilden, men är "öppnad" vilket syns i menyn Fönster. Det verkar som den hamnar i någon annanstans (men inte i någon av Spaces). Jag kan få fram den genom att välja bilden under menyn Fönster, minimera den och sedan klicka på den i dockan.

2) Om jag öppnar en png-fil (och gör som i 1)) är innehållet helt svart. Storleken verkar vara rätt men är i övrigt bara svart.

Känner någon till de här problemen och vet vad man kan göra åt dem?

Ja, detta problem uppstod för mig idag.

Jag har använt förhandsvisning i alla år, men nu helt plötsligt trasslar det. Spelar ingen roll om jag försöker öppna filer i jpg, tiff eller andra - programmet öppnas men inte filen. Igår installerade jag Safari 4, och kanske någon annan programuppdatering som ramlade in samtidigt.

Prova starta om Findern?

Håll nere Alt och högerklicka på Finderikonen, välj starta om.

Har du ingen mus med högerknapp blir det till att hålla nere CTRL + Alt + Klicka på Finderikonen.

Välj "Starta Om"

Fungerar inte det.

Gå upp i apple menyn, och välj att starta om datorn.

Fortfarande kvar så får vi ta det därifrån.
Men, då har vi iaf uteslutit det allra enklaste.

Tack för tips.

Har startat om Finder (dvs har iaf tryckt ner Ctrl + Alt + klickat på Finder-omstart, men märker ju inget särskilt, har dock gjort det två ggr). Har startat om datorn (givetvis, det gjorde jag även igår kväll ett par ggr). Förhandsvisning fungerar dock fortfarande inte, på samma sätt som tidigar, programmet öppnas men inga bilder visas oavsett om jag drar bilderna över programmet, eller klickar på Öppna innifrån programmet etc. Mysko.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-07 15:18

Problem 1 är numera löst. Vet bara inte hur det gick till. Bilden dyker ny upp på det skrivbord jag valt i Spaces. Om man tar bort Förhandsgranskaren från listan i Spaces öppnas bilden nu på samma skrivbord.

Problem 2 återstår dock. Om jag öppnar en png-fil i en webb-läsare visas den som den ska. Ska tillägga att png-filen är gjord HP Scan Pro som kom med skrivaren.

1
Bevaka tråden