Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4mem/1/40000000:???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dottern har en MacBook Intel Core Duo 1,83 GHz. Den har funkat i ett par år tills nu. Nu blir det kernel panic vid varje start. Jag har testat hårddisken genom att ha den inkopplad via fw till min – inga problem. När jag gjorde Apple Hardware Test fick jag felmeddelandet 4MEM/1/40000000:. Jag misstänkte att det var minnesrelaterat och plockade ut de två minnena som satt i och ersatte dem med originalets 2x256 MB. Problemet kvarstod dock. Är det någon här som har en aning om vad problemet kan vara (så att dottern kan ha kvar förtroendet för mig som en mackunnig far...)?

Uppdatering: Jag provade även med mina 2x2GB-moduler från min MacbookPro – med samma resultat. Det tycks med andra ord inte vara rammodulerna som det är fel på.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-04-01 15:00

Har du googlat på den textsträngen? Du kommer att få upp en hel del inlägg på olika fora som indikerar minnes- eller moderkortsfel. Och jag stämmer nog in i den kören. Att det är ett moderkortsfel indikeras av att felet inte försvinner om du byter ut allt RAM mot annat. Det ska mycket till att du har många minnen med samma fel.

1
Bevaka tråden