Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dock går ej att lägga nedtill?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Upptäckte idag att docken var försvunnen. Den brukar ligga dold nedtill.
Jag gick in i systeminställningar och kollade. Valde jag att ha den till höger eller vänster så fungerade det som det ska, men nedtill - icke. Då är den som bortblåst...

Jag har startat om osv.

Någon som har råkat ut för något liknande eller kanske vet vad som hänt?

tack på förhand!
mvh

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-26 22:50

kan det vara så att du har en extern skärm och råkat ändra de manuella inställningarna för "vertikal position" eller vad det kan heta, helt enkelt så att du inte ser/når de nedersta pixlarna?
Om du kryssar ur "Göm och visa Dock automatiskt", funkar det då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-26 22:59

Tänker nog lite fel där, det är klart att du "når" de yttersta pixlarna så att du kan aktivera docken, även om du har en skev inställining på en extern skärm. Får vara rejält skevt för att inte se docken alls...

Men du kan testa att slänga inställningsfilen till Dock och sedan starta om Dock (eller logga ut och in igen)
~/Bibliotek/preferences/com.apple.dock.plist

upptäckte precis själv vad det var som var fel. Jag har tvn kopplad som extern skärm. På nåt vis har den hamnat i nederkant av huvudskärmen, och alltså kan inte docken ligga där. Normalt brukar jag ha den externa till höger, någon i familjen har tydligen varit inne i systeminställninagr och lekt runt...

nåväl, tack för hjälpen iaf!

1
Bevaka tråden