varför mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Nacka
  • 2009-03-26 13:26

hejsan jag är en kille på 15 år jag ska köpa en dator:D men jag vet inte om jag ska ha pc eller mac. jag har haft en pc förut och jag vet inte om jag ska byta till mac.:D så varför ska jag ha en mac? (kan ni ge lite förslag varför jag ska ha en och vilken model jag ska ha) är tacksam för svar?;)

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-26 14:19
Ursprungligen av -pc:

hejsan jag är en kille på 15 år jag ska köpa en dator:D men jag vet inte om jag ska ha pc eller mac. jag har haft en pc förut och jag vet inte om jag ska byta till mac.:D så varför ska jag ha en mac? (kan ni ge lite förslag varför jag ska ha en och vilken model jag ska ha) är tacksam för svar?;)

Jag har undrat detsamma i alla år 1979-2009 för då har jag inte haft en Mac utan PC? Nu ska jag i alla fall köpa en Mac mini och det för att jag skall skriva böcker och boktryckare håller sig till Mac så att det blir lättare för dem att handskas med mina manus. Jag har skrivit en bok tidigare och då på PC och då fick jag kosta på 10.000 kronor extra att låta skriva ut sidorna på papper innan de gick i tryck för boken.

Annars har jag hört att den vanliga mjukvaran är lättare för användare att handskas med. Är det någon som kan verifiera detta här?

Med en mac har du både en mac och en windows-pc (om du så skulle önska). Med en windows-pc har du ingen mac.

Enkelt, eller hur?

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-26 14:47
Ursprungligen av johan_tanying:

Med en mac har du både en mac och en windows-pc (om du så skulle önska). Med en windows-pc har du ingen mac.

Enkelt, eller hur?

Det där får du nog förklara lite närmare? Kan du använda windowsbaserade program på en Mac?

Ursprungligen av Cia.44:

Det där får du nog förklara lite närmare? Kan du använda windowsbaserade program på en Mac?

Ja, det finns många sätt att köra Windows-program i en Mac.

Och det har diskuterats i massor av trådar.

Vi har t.o.m en egen forumdel för detta - "Windows på Mac".

Läs lite där innan du börjar ställa frågor!

/Mod

Jag håller med Capeman... två gånger om...

Dels att frågan har diskuterats på många ställen, och jag har svårt att se varför det skulle behövas ännu en tråd i ämnet.

Dels att det är lite underligt att först starta en tråd där man säger "Jag har nu köpt en Mac", och sedan en timme senare starta en annan tråd där man säger "Jag ska köpa dator men vet inte om jag ska köpa PC eller byta till Mac". Om du redan har köpt en Mac, varför behöver du då råd om varför du ska välja Mac?

Fortsätt gärna i någon av de befintliga trådarna. Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden