Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ställer jag in synkroniseringen på iCal?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-09 21:18

Hej!

Håller på och ställer in iCal så att fyra datorer kan dela på sina respektive kalendrar över MobileMe...

När man första gången startar synkroniseringen av t.ex. iCal så frågar programmet om man skall ersätta informationen på datorn med det man har t.e.x. på MobileMe, eller tvärtom...eller om man skall slå ihop all data.

Finns det någonstans man kan gå in och ändra på denna 'regel' ?! Har inte hittat detta!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-12 22:28

Har nu skrivit på fyra olika forum.
Ingen verkar veta...

Då får du väl prova dig fram.

Se dig själv som en forskare....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 20:37
Ursprungligen av Goflorp:

Då får du väl prova dig fram.

Se dig själv som en forskare....

Haha, ja det var ju också ett svar...
Är vi inte alla 'doktorander i mac' ?!

Ursprungligen av Clavius:

Haha, ja det var ju också ett svar... :)...

Jo, man får inte 5000+ inlägg genom att bara svara på frågor.

Jag har själv inte MobileMe men om det är en synkronisering du vill ha tycker jag att det vore logiskt att välja "slå ihop alla data". Då borde rimligen iCal-poster inlagda från varje klientdator hamna i MobileMe och alltså även dyka upp i iCal på de andra datorerna.

Förmodligen viktigt att datum och tid är rätt inställd på samtliga datorer.

Men Goflorp har rätt, pröva dig fram. Om du har TimeMachine igång kan du alltid backa tiden om du skulle klanta till det.

Jag har uppriktigt ingen aning och om du säger att du frågat som du har - utan svar.
Ja, då är det nog ingen som vet.

Då återstår väl endast att börja labba själv.

Bara för att vi är många här och många som kan mkt så innebär ju inte detta att de kan allt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-18 16:57


Jag brukar börja med att försöka 'labba' själv... stöter jag på patrull så skriver jag därefter ett inlägg och frågar här! Men som i detta fall så kan man ju ibland köra fast. Trots att iCal måste vara en av de mest vanligast förekommande planeringsprogrammen i mac-miljö (det är därför jag förväntade mig att någon visste).

Att göra valet 'slå ihop data' låter som bästa alternativet, men frågan är alltså hur man ändrar den inställningen om man redan har gjort ett annat val från början...???

Ursprungligen av Clavius:

:)...
Att göra valet 'slå ihop data' låter som bästa alternativet, men frågan är alltså hur man ändrar den inställningen om man redan har gjort ett annat val från början...???

Detta kanske är vad du letar efter
http://support.apple.com/kb/HT1497

Välj "Slå ihop" men var noga med att säkerhetskopiera först ifall något går fel.
Arkiv - Säkerhetskopia iCal

1
Bevaka tråden