Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nya macbook och Infocus X9

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör en (alldeles ny) Infocus X9 (dvs projektor) hemma, och har kopplat in den till min 13" alu-MacBook. Tyvärr finns det inga Mini Displayport till HDMI-kablar att köpa för tillfället, så just nu kör jag Mini Displayport till VGA-adapter och har dragit VGA-kabel direkt till projektorn.

Det fungerar finfint, MEN, projektorn "tappar sync" lite då och då. Det innebär att bilden blir svart och projektorn börjar söka efter en giltig bildsignal igen, vilket tar några sekunder. Sedan kommer bilden upp igen efter en liten stund. Det sker i ojämna intervaller, ibland med 30 sekunders mellanrum, ibland tar det 20 minuter.

Har någon varit med om något liknande eller vet vad det kan bero på? Jag är osäker på om felet ligger med mac:en, i adaptern eller projektorn, men ska fortsätta testa.. Alla tips mottages tacksamt.

Kopplade lite åt morsan häromhelgen. För att plugga in i tv:n blev det följande adapterradda:

MiniDisplayPort–DVI
DVI-HDMI
HDMI-kabel...

Då får du heldigitalt och kanske slipper syncproblem?

Tack för tipset, det skulle faktiskt kunna fungera.. Tanken var att köra HDMI hela vägen, men jag märkte (till min förvåning och besvikelse) att Apple inte tilverkar Mini Displayport => HDMI kablar alls, dvs de finns inte att få tag på..

Googlade lite mer om det och såg att det kommer en i mitten av Mars ( länk: http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=104&cp_id=10428&cs_id=1042802&p_id=5311&seq=1&format=2 ).

Undrar om det är värt att skaffa DP => DVI => HDMI-adaptrar (som säkert drar iväg en hel del i pris), ifall det nu dyker upp en displayport => HDMI inom några veckor.. Får klura lite på det, vore skönt att kunna utesluta att det är problem med själva projektorn el dyl iaf.

1
Bevaka tråden