Reparera trasig skärm

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man råkat spräcka sin skärm har jag förstått att man inte kan få den reparerad via Telia/Apple (det är ju inget garantiärende). Någon som testat någon av de serviceverkstäder som finns?

Jag tänker på.

mumien.se
homemedia.se

och ev fler alternativ.

Någon som har erfarenheter av dem?

Det känns ju lite saftigt att köpa en helt ny lur...

• Oregistrerad
  • 2009-03-03 14:41

Pratar du om en iPhone? Mumien har jag dålig erfarenhet av (del flashade fel firmware på en sony ericssonlur jag hade) och flera med mig (många som haft sin iphone liggandes hos mumien utan åtgärd i flera veckor)... jag skulle nog höra med mitt försäkringsbolag istället.

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-03 18:44
Ursprungligen av Patrik Hamberg:

Om man råkat spräcka sin skärm har jag förstått att man inte kan få den reparerad via Telia/Apple (det är ju inget garantiärende). Någon som testat någon av de serviceverkstäder som finns?

Jag tänker på.

mumien.se
homemedia.se

och ev fler alternativ.

Någon som har erfarenheter av dem?

Det känns ju lite saftigt att köpa en helt ny lur...

En sökning på mumien / homemedia ger en del träffar till trådar där folk delar med sig av sina erfarenheter.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-06 22:28

.

Har du snackat med en Apple service-verkstad? De kanske kan fixa det mot betalning. Sannolikt billigare än att köpa en helt ny.

Ok. Mumien och home verkar strukna från listan.

Finns det Apple-serviceställen som reparerar iPhone?

Telia erbjuder att byta ut den till det facila priset 5000 spänn ungefär (efter en koll med den Sverige-centrala serviceverkstaden). Är det ett försäkringsärende får man en ny med en gång, annars tar det två veckor. Go figure.

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-09 16:53

Ok. Mumien och home verkar strukna från listan.

Finns det Apple-serviceställen som reparerar iPhone?

Telia erbjuder att byta ut den till det facila priset 5000 spänn ungefär (efter en koll med den Sverige-centrala serviceverkstaden). Är det ett försäkringsärende får man en ny med en gång, annars tar det två veckor. Go figure.

Telia är det svenska servicestället.

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-11 15:24

ar det bara glaset eller aven sjalva displayen?

en iphone bestar ju av typ 3 delar, batteri, logik, skarm, borde vara latt att hitta en "2djeparts" pa eBay

• Medlem
  • Laholm
  • 2009-03-11 17:38

Överkörd iPhone

Strax innan jul gick vi vår traditionsfyllda beskrunda och mellan näst sista och sista stoppet försvann iPhonen. Bältesväskan hade lossnat och allt var borta.
Letade förtvivlat efter den dagen efter men utan resultat.
Ett par dagar senare ringde en kompis. Hans granne hade hittat extraskalet.
Jag åkte dit men knackade på hos fel granne men det var ju bra för denne granne hade hittat iPhonen.
Dock var den överkörd av en bil så hela framsidan var sprucken.
Desperat, eftersom jag glömt synka den efter jag gjort färdig en julskiva med köpta låtar, kopplar jag den trasiga iPhonen till Macen och vips börjar den synka.
Alltså funkar den trots att jag inte ser vad den gör.
Skulle kanske då testa få tag på en ny skärm. Följer detta inlägg med spänning.
Hälsningar Stygge

1
Bevaka tråden