Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivaren fungerar inte via AirPort Extreme

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-02-28 12:07

Jag har en skrivare som är inkopplad via AirPort Extreme och som har fungerat utmärkt i en dryg månad. Idag skrev jag utan problem ut nio dokument men vid det tionde tog det slut. Får upp felmeddelandet att nätverket är upptaget:

Citat:

Network host AirPort Extreme.local is busy.

Stängde av och på AirPort Extreme men det hjälpte inte.

Drog ut skrivarens usb-kontakt ur AirPort och satt in den igen utan att det hjälpte.

Gick till Systeminställningar i Tiger och tog bort skrivaren och la till den på nytt men det fixade inte heller problemet.

Startade upp från externa hårdisken där jag kör Leopard, testade att skriva ut men det fungerade inte heller där. Fick upp följande:

Citat:

Port 9100 är upptagen

Har kollat på Apples supportsidor men inte hittat något som hjälpt. Finns det någon här som har ett tips?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-28 17:41

Har du startat om AirPort Extreme? Om jag inte har räknat fel så är det det enda som du inte har startat om. Och det låter inte helt otroligt: din dator får port 9100 upptagen vilket måste vara socketen mot AirPort Extreme då din skrivaren är en USB-skrivare. Man kan misstänka att AirPort Extreme har fått spunk.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-02-28 18:09
Ursprungligen av frazze:

Har du startat om AirPort Extreme? Om jag inte har räknat fel så är det det enda som du inte har startat om.

Det står först i listan:

Ursprungligen av Iréne:

Stängde av och på AirPort Extreme men det hjälpte inte.

Min airport extreme har ibland vägrat hitta usb hårdskivor efter omstart. Detta avhjälps dock genom att starta om den utan någonting kopplat till usb porten, sen efter att den hunnit starta så kan du återigen testa in skrivaren på usb porten.

1
Bevaka tråden