Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor börjar sälja iPhone

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fattar inte folk att Telenor ska betala av TELEFONEN på något vis?!!?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-20 17:36
Ursprungligen av theplague:

Fattar inte folk att Telenor ska betala av TELEFONEN på något vis?!!?

Du menar väl att kunderna skall betala av den?

Ursprungligen av Jeppe_E:

Du menar väl att kunderna skall betala av den?

Jo egentligen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-20 16:21

detta är väldigt svårt! tycker varken Telia, Halebop eller Telenor har abonnemang som passar medelsvensson.

Halbop är för dem som ringer lite och kan tänka sig att betala 4000 för telefonen

Telia är för dem som, ja, ingen?

Telenor är definitivt för dem som verkligen ringer extremt mycket då lönar det sig! 600 i månaden och ringa för 500 kronor i månaden med minutkostnad på 0.09 öre är bra! de ger en väldans massa minuter (vet att öppningsavgift och SMS kostar)

_________________________________________________________________________

Tycker fortfarande den bästa lösningen är denna jag har

Ta telia vänner... betala 4200 för mobilen med 18 månader bindning, släng SIM kortet

månadskostnad 69 kronor

köp sedan gocalnet fritt, stoppa in och ring och smsa hur mycket du vill utan några stressfenomen att man måste ringa upp en viss summa.

det blir 69 + 99 + öppningsavgifter = för mig 198 kronor i månaden totalt + dem 4200 för mobilen! men kom ihåg jag ringer fruktansvärt mycket!

och på detta sätt blir det inte dyrt att betala av bildningstiden ifall en ny iPhone skulle komma
__________________________________________________________

Skall tilläggas att jag aldrig någonsin skulle ta ett sådant 24 månaders abonnemang nu! Kom ihåg de kommer nog en ny iphone snart och då vill man inte ha långa bildningstider med dyra abonnemang

Senast redigerat 2009-03-20 16:33
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-21 11:42

Ja, så kan man oxå se det.. Att man MÅSTE ringa för de 399 kronorna för att få köpa en iphone för 4321 kr.. Jättebra..Telenor har fri surf och ingår inte i de 399 kronorna.

ännu bättre!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-21 12:33

Men det ingår inga MMS i priset...

Från och med sommaren så är det relevant..

Pratade med telenor kundtjänst häromdagen angående hur vi med befintliga telenorabonnemang går tillväga för att skaffa en iphone. Hör och häpna, man kan köpa den kontant för 6800 kr plus moms. Rena rånet!

Ursprungligen av sebastiangunnarsson:

Pratade med telenor kundtjänst häromdagen angående hur vi med befintliga telenorabonnemang går tillväga för att skaffa en iphone. Hör och häpna, man kan köpa den kontant för 6800 kr plus moms. Rena rånet!

Men, det ÄR ju vad en iPhone kostar, när ska folk börja fatta det?
Om du sen får köpa den kontant eller betala av med ett dyrare abonnemang - vad är skillnaden?

  • Medlem
  • 2009-03-25 13:51
Ursprungligen av theplague:

Men, det ÄR ju vad en iPhone kostar, när ska folk börja fatta det?
Om du sen får köpa den kontant eller betala av med ett dyrare abonnemang - vad är skillnaden?

Jag har inte följt med i debatten kring iPhones priser men har ett minne av att herr Jobs angav priserna till 199 resp 299 dollares vid lanseringen. För vem/vilka gäller i så fall dessa priser?

Bosse - som skall skaffa iPhone men väntar på en ny modell

Ursprungligen av Bosse:

Jag har inte följt med i debatten kring iPhones priser men har ett minne av att herr Jobs angav priserna till 199 resp 299 dollares vid lanseringen. För vem/vilka gäller i så fall dessa priser?

Bosse - som skall skaffa iPhone men väntar på en ny modell

Det är priserna i USA, med abonnemang.

  • Medlem
  • 2009-03-27 12:49
Ursprungligen av Capeman:

Det är priserna i USA, med abonnemang.

Ok, jag förstår.
Nu väntar jag otåligt på nästa version av iPhone och använder min SE vidare, som tidigare utan internet (fast det är möjligt). Längtar att börja utforska mitt förhållande till mobilt internet - kanske jag knappt kommer att använda det eller så blir jag helsåld.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-25 14:05
Ursprungligen av Bosse:

Jag har inte följt med i debatten kring iPhones priser men har ett minne av att herr Jobs angav priserna till 199 resp 299 dollares vid lanseringen. För vem/vilka gäller i så fall dessa priser?

Bosse - som skall skaffa iPhone men väntar på en ny modell

Det är priser med abonnemang. Utan abonnemang kostar den $599 - $699 men kan användas endast med AT&T.

//Rob

Ursprungligen av sebastiangunnarsson:

Pratade med telenor kundtjänst häromdagen angående hur vi med befintliga telenorabonnemang går tillväga för att skaffa en iphone. Hör och häpna, man kan köpa den kontant för 6800 kr plus moms. Rena rånet!

Jag pratade med dom igår, fick som svar då att man var tvungen att teckna deras iphone abb. fick INTE köpa telefonen om man hade annat abb sedan innan.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-25 13:07
Ursprungligen av poseidon84:

Jag pratade med dom igår, fick som svar då att man var tvungen att teckna deras iphone abb. fick INTE köpa telefonen om man hade annat abb sedan innan.

Eftersom den är låst till Telenor gör det inget eftersom du kan inte använda den utan att vara telenor kund. Det är därför jag tycker att låsa iPhone till en mobiloperatör är idiotiskt. Jag hoppas det kommer en lag som förbjuder att bundla en mobil till en operatör.

//Rob

Senast redigerat 2009-03-27 14:15
Ursprungligen av poseidon84:

Jag pratade med dom igår, fick som svar då att man var tvungen att teckna deras iphone abb. fick INTE köpa telefonen om man hade annat abb sedan innan.

Det var vad dom sa till mig också, men efter extremt mycket tjat och två vändor för att fråga kundtjänstchefen så fick jag veta priset.

theplague: Nej det är det inte alls, det där är taget helt ur luften. Om man tecknar ett telenorabonnemang höjer dom ens månadsavgift med 100-200 kr per månad under 24 mån = 2400 - 4800 kr. Inte 6800 kr.

Företaget jag jobbar på har alla mobilabonnemang hos telenor, jag tycker därför det är otroligt oprofessionellt av dem att inte låta BEFINTLIGA kunder köpa en telefon. Det var väldigt motvilligt priset presenterades, idioten i kundtjänst föreslog att jag skulle teckna ett privatabonnemang vid sidan av mitt befintliga företagsabonnemang för att få telefonen.

Förslag till telenor: Låt befintliga kunder köpa en iphone till samma pris som nya kunder, höj befintlig telefonräkning med 100-200 kr i månaden och skicka en telefon utan tjafs och diskussion. Det är helt absurt att man som KUND ska behöva TJATA för att få KÖPA en produkt av en SÄLJARE.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-25 08:41

Tycker det verkar som att Telia har de bästa abonnemangen.. Har iofs inte kollat de två nykomlingarna så noga..

Bevaka tråden