Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera HD... Hur fixar jag det!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-07 18:48

Tyvarr har de tre sista boksvaverna i det svenska alfabetet forsvunnit av nagon anledning... Hoppas att du kan lasa anda...:mad:

Sa har e det. Har bytat dator och vill naturligtvis ha det som finns pa den gamla pa den nya. Lanade en Firewire HD av en polare sa jag kunde fa over det smidigt. Jag vill ta bort ALLT som finns pa den nya datorn och ersatta det med det som fanns pa min gamla burk. Kan nagon ge mig steg for steg instruktioner. Har forsokt sjalv men jag kan inte sa mycket inom denna fronten.
PS. Jag har en Imac Globe och den verkar tro att den har tre harddiskar. Kan inte foga isamman dem heller...

  • Oregistrerad
  • 2003-07-07 18:55

Går det boota på den externa?
prova att boota några gånger och formatera sedan den interna, installera sys, provboota, skapa user och kopiera grejjorna till usern (appl och inst är ju lite fibbliare).
Ingen garanti

  • Medlem
  • 2003-07-07 19:10

Hur formaterar jag den interna

  • Oregistrerad
  • 2003-07-07 20:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Theo
Hur formaterar jag den interna

Bootar den på FW.n så använd "skivverktyg" (vad det nu kan heta nu för tiden - kolla i 'utilities' i programmappen) eller motsvarande på systemskivan

  • Medlem
  • 2003-07-07 20:54

Det funkar att boota via Firewire men bara i OS9. Har inte anvant 9an pa jattelange, bara OSX... Men saklart gar det ju inte att boota i X
Har praktiskt taget removat allt som har med 9an att gora.

Forstar inte:confused:

Vet du hur jag gor...

  • Medlem
  • 2003-07-07 21:03

Jag har namligen ett alternativ nar det galler att boota OSX.... Det ar den nuvarande HDn (HD1). Men jag har fyra alternativ till OS9. HD1 HD2(som inte finns) HD3 (som inte heller finns) och FW... Helknasigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-07 21:03

Använd (OSX) installationsskivan i CD.n för att formatera HD:n

  • Oregistrerad
  • 2003-07-07 21:15

jag har för mig att du håller inne en speciell tangent vid start för att boota från annan hårddisk. Varför skulle det vara skillnad mellan OS9 och OS X?

1
Bevaka tråden