Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få länkars ämne upplästa i Wordpress

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om några år kommer det en ny EU-standard (2010) som alla myndigheter måste följa, vilket iof känns jättebra. Grejen är att dom på sina webbsidor MÅSTE ge synskadade möjligheten att höra det som förr brukade finnas läsbart i ALT-taggen. Via TAB så hamnar dom på närmsta länk som automatiskt läses upp.

Att tabba vidare till länkar gör man ju redan så det är inget nytt. Så till min fråga, jag vill implementera detta i vår förenings sidor redan nu, dom bygger på Wordpress 2.7 - har sökt men inte funnit något plugin som kan hantera detta... kan du tipsa mig om en lösning. Det är alltså bara det länken är döpt till som jag vill ha automatiskt uppläst och där användaren inte ska behöva ladda ned något för att detta ska kunna funka. ( dvs. inte det som finns i ALT )

Olle

  • Oregistrerad
  • 2009-02-11 17:32

Har dom tänkt vilken standard som ska hantera detta? Är det w3?

Det finns ingen browser idag som har inbyggt stöd för talsyntes vad jag vet. Förstår inte vad du menar eller exakt hur EU standarden (direktiv gissar jag) ska gå till.

Jo, direktiv och w3... så är det nog tror jag... kan ge dig bättre svar bortåt söndag kväll då det gäller detta. Jag fortsätter att leta, trodde ett tag att Googles Gadgets kunde ge mig något åt det hållet men har ännu inget vettigt napp. Acapella har bra röster typ "Erik" men kan nog inte implemeteras här utan att det börjar kosta..

http://www.acapela-group.se/index.html

Jag hittade ett intresant plugin för Wordpress som funkar kanonbra att läsa hela sidor... fast på svenska... mnja.. vet inte detta. Lyssna på följande helt gratis tjänst som läser amerikansk text alldeles utmärkt!

http://www.odiogo.com/demo.php

Citat:

Odiogo is compatible with all blog engines that publish RSS feeds such as Typepad, Blogger, WordPress or Overblog. Enroll in the service now and we'll let you know when the audible version of your blog is ready. The generated MP3 files are stored on our servers. You don't need to worry about technical integration tasks or bandwidth.

You said Free?

Not only is Odiogo free, it may be able to generate advertising revenues. Once your listenership reaches a significant level, you may qualify for a share of ad income! More technical details about the solution can be found here and in our FAQ. So what are you waiting for? Give your blog voice, and legs, now!

+++

1
Bevaka tråden