Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook alu rekomenderas varmt!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-02-03 10:10

Jag var inne på inLife i Täby centrum i förra veckan och köpte mig en av de nya
alu macböckerna, och måste nu bara rekomendera denna underbara lilla mac
till alla som funderar på att köpa en ny bärbar dator, hur fantastisk som hälst!
Och så ska vi ju inte gå in på hur snygg den är

Kan medela att det vart 2 Ghz modellen.
Väl investerade pengar...

Ja, jag har en jobbarkompis som köpte den. Mycket trevlig maskin.
Hade själv köpt den, men det blev en Macbook Pro, eftersom jag köpte för ett år sedan. Då hade Macbooken lite för klent grafikkort för min smak. Idag hade jag valt annorlunda

Sjukt nöjd med min MBP dock. Känns lika fräsch idag som när jag köpte den.

  • Medlem
  • 2009-02-04 09:07

Efter många år med PC så slog jag till för några veckor sedan på en Macbook 2 Ghz modellen. Har inte ångrat det en sekund. Otroligt smidig och lättarbetad dator och snygg som bara den. Lite omställningstid från XP, men det börjar ge med sig så smått. Så ni "gamla" pc-användare, var inte rädda för att ta steget....

Får man fråga vad du gör med den? Alltså, om man bara surfar/skriver så är den såklart jättebra, men vad gör du med den som gör den så bra?

  • Medlem
  • 2009-02-04 22:14

Nu vet jag inte om du frågar mig eller trådskaparen, men jag tar mig friheten att svara. För det första så har mycket tid gått åt till att lära om sig och förstå hur Mac Os fungerar. Jag är ingen manual-läsare utan det blir mest trial and error -metoden. Tycker att Apple har lyckats skapa ett mer logiskt operativsystem än microsoft för det mesta har fallit på plats genom att sitta och prova sig fram.

Sen gillar jag skarpt den nya pekplattan som du kan styra med 1-4 fingrar. Otroligt smidigt. Tidigare har jag alltid känt ett behov av en extern mus när jag använt bärbar, men det behövs inte längre. Tangentbordet är också super!

När det gäller själva stabiliteten och snabbheten vid användandet av olika applikationer finns det inte heller mycket att klaga på. Det jag framförallt hunnit testa är surf, där jag föredrar Firefox framför Safari (som inte är helt kompatibel med vissa sidor) ordbehandling och konvertering av film.

Vet inte riktigt vad du var ute efter med din fråga, men jag hoppas du fått svaret ovan.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-02-04 23:02

Bästa köp någonsin!!!

Har kollat på bärbara pc nu i ca 3 veckor, var svårt att hitta rätt.
Gick in på apples hemsida första gången igår kväll och köpte MacBook 2ghz alu för ca 3 timmar sedan.
Helt ptrolig maskin, synd att man inte börjat kolla på Mac innan, kommer aldrig att gå tillbaka till "vanlig" pc.
Nu är det bara att lära allt från början igen, med nytt os, tangentbord, kortkommandon m.m.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-02-05 23:05
Ursprungligen av MacJerry:

Har kollat på bärbara pc nu i ca 3 veckor, var svårt att hitta rätt.
Gick in på apples hemsida första gången igår kväll och köpte MacBook 2ghz alu för ca 3 timmar sedan.
Helt ptrolig maskin, synd att man inte börjat kolla på Mac innan, kommer aldrig att gå tillbaka till "vanlig" pc.
Nu är det bara att lära allt från början igen, med nytt os, tangentbord, kortkommandon m.m.

Du kommer inte bli besviken, bara musplattan är värd sin vikt i guld!

Ursprungligen av Ovsing:

Du kommer inte bli besviken, bara musplattan är värd sin vikt i guld!

+1
Var faktiskt lite skeptiskt till att inte ha någon knapp när jag köpte, men jäklar vad bra den är. Extern mus är ju ett handikapp numera. Så jäkla smooth och lättarbetad med sitt glas.
Nöjd förstås i övrigt också, det är lite sirap att köra VMWare/Parallels (har inte uppgraderat RAM än) men i övrigt finns ju inget att klaga på vad gäller performance i mina vanliga applikationer (inget ljud eller videosnickrande för mig dock).
Och känslan av en oförstörbar aluminium-brick när man slagit ihop den! Känns nästan fånigt att lägga den i ett paddat fodral...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-02-07 16:13

Sitter just nu och skriver på min nya macbook 2.4. Är gryyyyymt imponerad av denna dator. Om ni inte redan har en, spring och köp en på en gång!

Kan bara hålla med.
Fick min macbook 2.4 i fredags efter över ett års velande om jag ska byta till osx.
Jävlar vad nöjd jag är, musplattan är helt suverän. Det jag var lite orolig för var hur tangentbordet skulle vara, har bara kört IBM laptops förut som de absolut bästa tangentboden enligt min mening. Men det tog inte många dagar att vänja sig, enda är fingrarna ibland åker upp för att trycka på del/home/end/pgup/pgdwn, antar att det kommer ta ett tag innan de slutar med det.
I övrigt kan jag bara gratulera mig själv till ett mycket lyckat datorköp
Funderar du? Tveka inte!!

1
Bevaka tråden