Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook som fallit ner i golvet startar inte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min reskamrat, en ibook 12" har fallit ner i golvet från ca: 30cm höjd och nu går den ej att starta. När den föll i golvet så satt ett tucano second skin på och datorn landade rakt ner på undersidan.
Efter detta går den som sagt ej att starta... Jag har provat att starta upp i "T" mode och det var inga problem, och allt material gick att föra över till min imac.
När jag startar upp den så flyter allt på som vanligt, Äpplet kommer upp med uppstarts cirkeln under sig men sen blir skärmen bara blå. Har provat att låta den ligga ett par dagar utan batteri men det gör ingen skillnad.
Någon som har något tips?

//F

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-14 22:22

Jag kan sätta en slant på att hårddisken har gått sönder av fallet. Starta den i targetläget och koppla in den i iMacen igen. Installera demoversionen Drive Genius http://www.prosofteng.com/products/drive_genius.php.. Sen kör du ett blocktest på den, det kallas "Scan" i DG. Man kan göra ett fullt blocktest med demoversionen. Går testet igenom är det något annat men stannar det någonstans mitt i så är disken trasig.

Tack för tippset nllub!
Testet gick genom så tyvärr är det något annat som gått sönder...
Någon annan som har något tips?

//F

Det lilla man kan göra själv är väl att kolla att minnena sitter i.

I övrigt tycker jag ni skall prata med ett serviceställe. Att ngn får klämma på den "hands on".

1
Bevaka tråden