Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ang. Call of Duty 4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihop,

Sitter på en MBP Unibody 2,4 GHz, 4GB RAM 1066MHz, 250GB 5400rpm. När jag spelar CoD4 för OSX så får jag inte ur så mycket prestanda som jag hade hoppats.
Även på default-inställningarna så är det konstiga frame drops. Jag kan ha runt 80fps på sina ställen och så störtdyker det ned på runt 7fps här och var - helmysko tycker jag. För att inte nämna ospelbart. Har provat lite olika upplösningar, genomsnitts fps:n blir bättre, men dyken kvarstår. Självklart har jag aktiverat 9600M-kortet.

Dåligt optimerad portning? Är jag för kräsen? Något som är fel? Vad tror ni och vad kör ni själva på för inställningar och upplösning?

Tack på förhand,
Martin Strandberg

Skulle inte förvänta mig alltför mycket av ett 9600-kort:

http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/Call-of-Duty-4-v1-6,745.html

80 fps ligger nog i linje med vad man kan förvänta sig. Att den droppar till 7 fps låter däremot lite väl lågt.

Ja taket är det inget fel på, det brukar ligga rimligt beroende på inställningar - det är de där dropsen jag inte blir klok på. Ska prova lite med XP Home SP2 i Bootcamp om någon dag och se om det funkar bättre där.

Tills dess - berätta gärna era konkreta erfarenheter med liknande riggar. Gärna just Okt 2008-modellerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-12 10:25

Prova att stänga av spotlight.

//Rob

dum fråga.. Hur stänger man av spotlight och vad gör det för skillnad.. Gör det skilad i andra program? Använder aldrig spotlight, ökar man prestandan av att ha det avstängt?

Undrar samma sak.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-12 15:42

Spotlight indexerar filer som ändras. Nu är det så att spel sparar rätt många temporära filer som kan orsaka att spotlight startar och tar mycket cpu. Beroende på var filerna sparas räcker det kanske med att lägga in spel mappen till Spotlight lista som inte ska indexeras. Annars så kan du prova att stänga av spotligt helt genom att lägga in din datorn till listan. Varning när du gör det så tar den bort allt som spotlight indexerade och måste göra om allt igen.

//Rob

1
Bevaka tråden