Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2G 1.1.3 Reparation krävs

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HJÄLP! Trots alla guider för upplåsning av iPhone 2G så går jag bet. Jag har gjort detta förut så det var inget nytt. Men efter ett otal timmar och för lite sömn så hoppas jag att någon kan lotsa mig rätt så att jag kan ringa med telefonen igen.

Bakgrund:
Köpte min iPhone 2G 1.1.3 i N.Y i maj-08. Vid en uppdatering så låste den sig i somras. Den såldes som worldwide men visade sig vara upplåst då... Efter flera försök så gick det att låsa upp. Blev senare med Telia och uppdateringarna fungerade fint upp till 2.2.

Jag synkade telefonen i helgen och i början av veckan började telefonen strula. Den saknade t ex nät på Tekniska Muséet i Sthlm, funkade sedan igen, men hängde sig några timmar senare mitt i ett telefonsamtal. Fick tvångs-avstänga den. Jag var tvungen att återställa den... så där tappade jag nätverksinställningarna. Nu kan jag inte ringa... *suck*

Har suttit här 3 kvällar och snart 3 nätter med PwnageTool och QuickPwn. Letat råd och testat råd från forumet här, iFun, IClarified, Dev-Team m fl... Har gjort fabriksinställning till 2.1, 2.2 sedan tillbaka ned till 2.1 utan resultat. BootNeuter funkar inte, den vill inte flasha för allt är uppdaterat.

Nu har jag fått en ruta som säger "Reparation krävs"!
Ska jag göra en ny fabriksåterställning? kan jag lösa det då tro? 1.1.4 och därifrån upp till 2.1? Rädd att jag pajat telefonen med alla turerna.

Förlåt men jag hittar inte någon lämplig tråd. Vädjar till vänliga iPhone själar om hjälp. Jag vågar knappt posta denna fråga, har sökt och hittar inte någon som råkat ut för samma som mig. De flesta verkar fixa upplåsningen i slutändan, jag står kvar och stampar.

Tusen tack på förhand.

lösningen blev att synkronisera som en ny iphone

PawnToolade flera gånger enligt iClarified, fick felkoder typ 1600. Skit oxå, jag måste i alla fall ha adressboken och iCal med. Synkade sykade telefonen som om den var ny. Ifall det skulle vara någon inställning som blivit fel. Låste upp med pinkoden för att testa och då funkade det! Precis när jag skulle ge upp och slita ur sim-kortet för att sätta i en gammal tegesten/Nokia -00 ;-). Sååå lättad, min kompis är tillbaka.
Hoppas att någon annan slipper samma krångel.
Tack för denna gång.

Resultat - Ny telefon

Efter många om och men (och tack vare en kompis i USA) så gav Apple med sig till slut och bytte ut den trasiga telefonen. Har saknat iPhone grymt de senaste 3 månaderna.

1
Bevaka tråden