Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan man spela xbox med iMac:s skärm?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå, jag har precis införskaffat en xbox 360 och hade tyckt att det skulle vara smidigt om jag kunde spela på den med min imac som skärm. På det sättet slipper jag köpa en extra tv, sparar plats osv. Jag har förstått att det inte går att använda imacen som en renodlad skärm, men efter lite googling har jag uppfattat att det kanske går om man använder sig av tex elgatos tvkort som man stoppar in i imacen. Jag kan inte de tekniska detaljerna men tydligen kan kortet hjälpa till att omvandla xboxens signaler så att man kan spela på imacen. Är detta något ni tror skulle kunna fungera? Vilket kort är det då jag ska köpa?

Sök på "xbox imac" så hittar du en hel del på detta ämne.

Rubriken var ju ganska missvisande också...
Lägg till ett "Hur kan man" före så är det lite tydligare.

Fixat! /Mod

Senast redigerat 2008-12-29 09:36
Ursprungligen av definelicht:

Hallå, jag har precis införskaffat en xbox 360 och hade tyckt att det skulle vara smidigt om jag kunde spela på den med min imac som skärm. På det sättet slipper jag köpa en extra tv, sparar plats osv. Jag har förstått att det inte går att använda imacen som en renodlad skärm, men efter lite googling har jag uppfattat att det kanske går om man använder sig av tex elgatos tvkort som man stoppar in i imacen. Jag kan inte de tekniska detaljerna men tydligen kan kortet hjälpa till att omvandla xboxens signaler så att man kan spela på imacen. Är detta något ni tror skulle kunna fungera? Vilket kort är det då jag ska köpa?

Hört att resultet bli lite laggigt och en riktigt klumpig lösning.
För det priset som en Eye-TV utgör kan du skaffa en hyfsad skärm.

Alternativ B är att kolla på Blocket - en 32" Nicam, värste-SONY 100Hz TjockTV kan du la få för 500:-. De finns i drivor.

Tänkte köra min ps3a via eyetv hybrid.. när jag körde "live recording" så var det lagg på nån sekund, utan det så flöt det på helt okej, fortfarande med fördröjning...
Skulle hellre köpt en skärm... Inte för dyrt nu i mellandagsrean.

Tyvärr blir det ju alla lösningar en "B-lösning" så svaret på OP fråga är: Nej.
Skaffa en riktig hdtv istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 16:57

Jag kan rekommendera en Dell-skärm. Jag har själv en WFP3008 eller vad den heter. Och där är så jag kan koppla in massor med tillbehör. Har en Powermac, en Mac Pro, en XB360 och även en PS3 (inte min) inkopplad. Rejält med ingångar är en av anledningarna till att jag inte köpte en apple cinema display. Tyvärr så är den inte lika snygg som en apple-produkt. Dell har inte riktigt den finishen på sina prylar.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-29 19:40

Köp en sån här! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=345234
Den är snygg och man kan koppla in massa fint i den.

1
Bevaka tråden