Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa Mac mini och iMac använder nVidia MCP79

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Blir det Atom så blir det antagligen inget köp. Hoppas dom inte går den vägen.

nä, jag tror inte att apple släpper något de kallar 'mac' som inte kan köra senaste ilife/imovie hyfsat.

å andra sidan kanske det är just därför minin inte blivit vettigt uppdaterad på två år - så att en gadgetprocessor kan kännas som en uppgradering...?

Ursprungligen av gabriela:

å andra sidan kanske det är just därför minin inte blivit vettigt uppdaterad på två år - så att en gadgetprocessor kan kännas som en uppgradering...?

Ja, om man inte har använt en dator sedan Eniac så känns ju till och med en miniräknare som ett lyft.

Jag hoppas verkligen att detta bara är rykten. Jag hade aldrig ens tänkt tanken att Apple skulle kunna stoppa in något annat än C2D i nästa Mini, men nu blev jag riktigt orolig.

Nu blir jag fruktansvärt besviken, jag hade tänkt att köpa en Mac mini så fort den blivit uppdaterad. Men om det blir en Atom 330 som enda val, så avstår i alla fall jag. Hoppas innerligt att ryktet inte stämmer.

En del på Macrumors tror att det kan handla om en billigare instegsmodell av Mac mini, och andra menar att det kan vara Apple Tv som är den tilltänkta kandidaten.

Det verkar inte vara en välkommen nyhet i Applevärlden i alla fall.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-16 17:05

Tråkiga nyheter om de stämmer, men jag hoppas fortfarande på C2D-propp i den nya minin. Känns konstigt om Apple skulle sätta in en 32-bit processor så "nära" inpå lanseringen av OS X 10.6....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 17:13

Jag håller med, skumt om mjukvaran utvecklas åt ett håll och hårdvaran ett annat..

Läste i en tråd på XBMC-forumet, och även där finns det dom som tippar på att det blir Atom i nästa version av Apple TV och inte i Mini: http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=270655#post270655

Jag tycker helt klart att det låter rimligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 18:40
Ursprungligen av staed:

Jag tycker helt klart att det låter rimligt.

Ja på alla sätt och vis. Hör den hemma någonstans i Apples utbud så är det i AppleTV. Macmini behöver inte bli mindre i storlek och garanterat inte långsammare, däremot behöver AppleTV bli snabbare.

Ursprungligen av acke:

Ja på alla sätt och vis. Hör den hemma någonstans i Apples utbud så är det i AppleTV. Macmini behöver inte bli mindre i storlek och garanterat inte långsammare, däremot behöver AppleTV bli snabbare.

Det här känns ju inte bra för Macmini, men som du säger. Det kan vara ATV som ska putsas på lite!
http://www.macrumors.com/2009/01/15/intel-atom-based-mac-mini-due-in-march/

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-01-21 12:58

Märkligt steg i så fall. Apple behöver något att konkurrera med på arbetsplatserna, om inte annat. En bantad Mac Mini kommer inte att räcka till men den som lever får se.

Underbart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-24 00:05

Dustin verkar få in en ny iMac som nyhet som kommer 9 mars.

http://www.dustin.se/pd_5010208793.aspx

Kanske ett fel bara?

Ursprungligen av acke:

Dustin verkar få in en ny iMac som nyhet som kommer 9 mars.

Wow!

Kul. Då gäller det bara att mota bort kronofogden den dagen …

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-24 00:19

Konstigt, Dustin skriver bara Core 2 Duo, men om man kör samma konfigurering i Applestore så kostar den "bara" 20500 kr mot Dustins 23000 kr.

Om det stämmer borde vi kunna räkna med ett släpp nästa tisdag?

Dustin har tagit bort Imac-produkten nu. Borde tala för att de råkade publicera i förväg, och av misstag....

Bevaka tråden