Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera fel XP, nu funkar inget alls...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-01 13:54

Hej,

Jag fick den dåliga idén att köra in bootcamp och XP igår. Körde igång bootcamp och partionerade datorn och körde sedan in XP-skivan. Saker och ting såg väl inte precis ut som i instruktionerna men jag körde på och gissade att det var den minsta partionen och började installera windows. Då började fanskapet loopa i omstarter och windowsinstallationer. Det var först när jag startade om datorn i targetmode som jag lyckades få ut XP-skivan. Så nu har jag inget fungerade OS på datorn och macpartionen verkar vara väck.

Tydligen var min XP-skiva inte SP-2....

Någon som klantat sig lika illa, eller som har nått tips?
Som tur är var jag iaf förutseende nog att göra en klon av hårddisken innan jag började. Ska testa att starta från en Leopardskiva och se om jag kan formatera om och klona tillbaka. Det borde väl funka hoppas jag?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-12-01 14:26

Har du testat att starta med "Alt" nertryckt?

  • Medlem
  • 2008-12-01 15:48
Ursprungligen av onnyt:

Har du testat att starta med "Alt" nertryckt?

Japp, det funka inte. Macpartionen var helt väck. Nu har jag äntligen hittat mina systemskivor och håller på att ominstallera macosx. Så det verkar iaf lösa sig.

Du har förmodligen smockat in Windows på fel partition, lyckades med det första gången jag körde Bootcamp och det ledde till typ samma grej

1
Bevaka tråden