Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1080p hackar. Vad kör ni för spelare?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj!

1080p filmer funkar fint och flyter på som vin på datorn men när jag kopplar in macen till min 47" LCD så börjar det hacka. Inga stora "hack" men det flyter inte, jag är lite kräsen. Bäst resultat får jag genom plex och coreplayer (men då fungerar ej AC3). Vad kör ni för mediauppspelare? Tipsa helst inte om VLC som är kasst när det kommer till mkv.
Eller kan det vara så att datorn är för klen? Eller skall man aktivera något speciellt för när man kopplar in extern tv? Min dator;
MBP "unibody" C2D 2,53 GHz 4 gig ram, 7200 rpm hårddisk 9600-grafikkortet på. Kopplat MiniDP -> DVI -> HDMI.
Några tips?
Tacksam för svar!

Jag kör Plex på en Mac Mini 1.66 ghz. Den pallar ju inte 1080p men jag kan köra 720p utan problem, både med DD och DTS och annat flerkanalsljud.

Har du ställt in rätt under ljud-inställningarna?

Ursprungligen av Johan S:

Jag kör Plex på en Mac Mini 1.66 ghz. Den pallar ju inte 1080p men jag kan köra 720p utan problem, både med DD och DTS och annat flerkanalsljud.

Har du ställt in rätt under ljud-inställningarna?

Men kan ljudinställningarna påverka bildresultatet? Om du tänkte på AC3 så menade jag att det inte funkar i coreplayer, men det funkar finfint i plex.

Ah.. Trodde du menade Plex.

1
Bevaka tråden