Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se alla mp3:or utan att ha dem i datorn? Insticksprogram?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har höst talas om att det skulle finnas något slags insticksprogram som gör det möjligt att se all musik man har UTAN att alla låtar behöver ligga i min Macbook Pro. Jag undrar alltså om det finns ett sådant program som "scannar" av alla inkopplade diskar och presenterar resultatet i Itunes, trots att låtarna kan vara utspridda på flera diskar? Och, i så fall, måste dessa discar vara indexerade? Jag har nämligen förstått det så att firewire-diskar som används för inpelningsarbete med Logic o Protools bör hållas oindexerade då indexering skall påverka dem att arbeta långsammare. Detta rekommenderades, åtminstone tidigare, inte för dessa diskar.

Hej igen!

Ser att inlägget jag tidigare gjort visats 53 gånger. Är det ingen som vet eller gör jag något annat fel? Jag har letat bland trådarna innan jag postade denna tråd. Har jag lömt att göra något?

Med vänliga hälsningar

Wonderboy

Gör en sökning av ".mp3" på alla enheter.

Ok! Det finns alltså inget insticksprogram? Jag hörde nämligen lite mummel om att det skulle finnas.

En fråga relaterad till detta då: Finns det en lösning som gör att jag kan ta mp3:or FRÅN min Ipod och lägga in på en dator?

Senuti m.fl.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-02 10:38

Yamipod, finns till Mac och PC

Sitter du på en Mac så kan du bara skapa en smart mapp med all musik.¨Så ser du de mp3:or som ligger var.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-02 12:12

Wonderboy du ställer en massa frågor som inte har med iTunes att göra, bland annat hurvida diskar ska vara indexerade eller inte om man arbetar med Protools.
Denna fråga ska du nog ställa i något annat underforum.

Vad gäller att kopiera tillbaka saker från en iPod så finns det många trådar om det, fortsätt gärna i någon av dessa.

Vad gäller hur man hittar musikfiler som ligger på andra diskar så tycker jag att det besvarats i denna tråd, be om förtydligande om det är något du inte greppar.

/Tangen

1
Bevaka tråden