Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har startat en blogg - om peniskonst.

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om 7 minuter uppdateras julkalendern och nu med lite ny teknik! Min Wacom-bräda har anlänt

Dicktales

Ritbräda är mitt julprojekt. Köpte en för några månader sedan men knappt hunnit packa upp den. Är den bra tycker du ?

Underbar. Wacom bamboo medium A5.

Din bästa hittills. Snygg graderad bakgrund.
Två undringar:
1) Har Mr P ingen förhud eller väljer han att köra utan skinnjackan ?
2) Rakar Mr P aldrig sina nötter ?

2) mister P verkar inte vara anhängare av Porrpung.

Han lider ju inte av PLÄP i alla fall.

PLÄP - Pungen Längre Än Penis ...

Frågan är om Mr P har PTH eller PTV ?

Med tanke på att bollarna har babyhud så kan jag inte föreställa mig hur det skulle vara att raka dom. Pincett kanske ? Aj ! AJJ !!

Ursprungligen av KaRo:

Frågan är om Mr P har PTH eller PTV ?

Med tanke på att bollarna har babyhud så kan jag inte föreställa mig hur det skulle vara att raka dom. Pincett kanske ? Aj ! AJJ !!

Totex - tar bort ogräs....

Nej, men Henke, dags variera sig lite, alla dina pittar ser ju likadana ut.
De jag har stött på genom livet har haft stor varians...

(Det där lät lite gayigt, men man har ju använt omklädningsrum sedan man var 5 och duschat ihop med andra. Lägg till att man inte är blind.)

Ursprungligen av Goflorp:

Det där lät lite gayigt....

Nädå. Du är nog bara en seriös penisforskare utan att veta om det.;)

Men allvarligt talat; vet ni inte vad PTH och PTV är eller vill ni inte svara på frågan ?

Ännu mer allvarligt talat; Henkebarn ska du inte vara lite försiktig med vad du skriver/ritar på webben ? Det känns som om du utsätter dig för mycket. Nu låter jag som en orolig morsa men...tänk tex på kommande arbetsgivare. Och homofober (nej, jag vet att du inte är homosexuell) som ser minsta lilla chans att avlasta sig sin egen ångest genom att trakassera andra. Nu ska jag inte skriva mer sånt här, lövar och svär !O:-)

Likadana är de ju verkligen inte. Jag tror bara att vi ser på konceptet ur olika vinklar.

Men du, jag kan rita seriefiguren snobben rätt bra, ur EN vinkel.
Det är ju liksom inget bygga en karriär på om vi säger så.

Du borde väl kunna variera temat lite.

Eller tillhör det konceptet att allihop skall se likadana ut?

Jag vet inte vad jag ska säga riktigt, för i mina ögon ser inte de bifogade bilderna likadana ut. Och visst går det att gör karriär på att rita snobben ur en vinkel. Man har ju liksom redan gjort det.

http://dicktales.se/blog/wp-content/uploads/christ-13.png

http://dicktales.se/blog/wp-content/uploads/christ-8.png

http://dicktales.se/blog/wp-content/uploads/christ-71.png

Och om de nu är lika, så skulle jag hellre säga att konceptet är de olika miljöerna än att penisarna i sig är väldigt olika.

Och nej, jag är inte rädd för vad folk (kommande arbetsgivare) skulle tycka. Om de undrar något så kan jag berätta om antalet besökare bloggen drar, de övervägande väldigt positiva reaktionerna och att jag faktiskt lyckades dra ihop en julkalender med 1 dags varsel och få ett jämt flöde i den, samtidigt som jag hade ett heltidsjobb och två deltidsjobb, varav cirka 16 pass/månaden var natt och 10-12 pass/månaden var dag- eller kvällspass.

Men men Jag kanske inte har min målgrupp här på 99 och det får jag ju köpa.

Jag förstår vad du menar. Det är ju trots allt arbetsinsatsen och helheten man ska titta på. Om du har din målgrupp här är svårt att veta eftersom du bara visat din tråd på Supporter Lounge. Det är ju jättemånga fler som hade läst den om du lagt den utanför Loungen. Jag har nog glömt bort hur det är att vara tjugo. Och hade jag kommit ihåg hade det väl inte varit till någon nytta eftersom unga vuxna lever på ett annat sätt nu. I din ålder hade jag planer på att frälsa världen och hjälpa andra. Det blev väl inte så mycket med det men man fick ändå en riktning. Nu för tiden verkar unga mer inriktade på självförverkligande, hitta sin stil och inte vara auktoritetsbundna. Det är bra på många sätt men verkar så "ödsligt".
Bara lite tankar från en trött tant, nu måste jag i bädd. KaRo

poäng för skarpsinnig formulering:

"Och homofober som ser minsta lilla chans att avlasta sig sin egen ångest genom att trakassera andra." (KaRo)

Jotack, den typen känner man igen.

PTH och PTV är skräddarspråk för om man lägger mojjen till höger eller till vänster och grenen på skräddarsydda byxor anpassas efter detta.
(Har jag för mig - man skall aldrig vara tvärsäker)

Bevaka tråden