Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn hackar när iTunes byter låt.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har fått ett problem med iTunes. När man byter låt i iTunes så hackar datorn, allt som jag har igång sammtidigt fryser i ca 2 sek, sen hoppar det igång igen. Kör med Windows och har en sprillans ny dator. Intel Dual Core 3GHz 4GB Ram. Det skall inte vara något problem tycker jag, det är just iTunes som orsakar detta problem också. Så mycket systemresurser bör inte iTunes dra så att datorn hackar till i 2sek när man byter låt. Några idéer?

Tack på förhand,
LiqWid

Nu är det här ett Macforum först och främst, men vi kan väl för enkelhets skull resonera oss fram till en lösning oavsett.

Jag tror felet ligger i att det inte finns tillräcklig bandbredd för buffring.

Var har du filerna, på en extern NAS eller?

Har du dem på interna hårddisken är det måhända ngt som rör Windows internt.
Då kan jag inte hjälpa dig.

Du säger "jag har fått ett problem". Den formuleringen antyder att detta är något nytt, att det inte var så här tidigare.

Stämmer det?

Och när uppstod problemet i så fall?

Kan du sätta det i samband med någon viss händelse (typ någon uppdatering av program eller operativsystem)?

Senast redigerat 2008-11-12 22:52

Tack för oerhört snabbt svar. Dom ligger på den interna disken, dessvärre då kanske man ska säga i detta fall då. Men troligtvis är det ett Windows-relaterat problem då alltså. Jag tackar för hjälpen och söker mig vidare för svar. Tack
--------
Jesper Ohlsson: Stämmer, känns som iTunes bara blivit segare ju större mitt mp3-arkiv blivit också.

1
Bevaka tråden