Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Auktorisering misslyckas" vid programköp i App store

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-04 14:28

Har fått ett jätteproblem med App store:

Från telefonen:
När jag försöker att köpa ett program och ladda ner det får jag felmeddelandet "Auktorisering misslyckades. Anslut till iTunes" på telefonen. Detta händer oberoende av om programmet är gratis eller inte. Händer även samma sak med uppdateringar. (Jag använder rätt lösenord)

Via dator (windows) och iTunes:
Försöker jag köpa något får jag följande felmeddelande:"Kunde inte köpa "XXX". Närverksanslutningen kopplades ner på grund av en tidsgräns. Försäkra dig om att dina nätverksinställningar är korrekta och att din nätverksanslutning är aktiv och försök igen"

Jag kan tillägga att det går utmärkt att ta ner podcasts så det är ju inget problem med nätet.

Jag sliter mitt hår!

  • Medlem
  • 2008-11-04 15:00

Du är inte ensam. Vi får väl vänta tills jänkarna vaknar...

Har du prövat det vanliga att dra ur och sätta i alla kontakter igen på datorn ? Även på router om du har trådlöst bredband hemma. Gå in och kolla på ditt iTunes konto också under Purchase History; är allt noterat som du har köpt ? Du har väl säkert auktoriserat den dator du sitter vid ? Det gör man under Affär i iTunesprogrammet. Kanske du kan pröva att ändra lösenord på ditt konto. Pröva att ansluta till iTunes, avmarkera ett program, synka så att programmet försvinner från telefonen och kryssa för det igen och synka.

1
Bevaka tråden