Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tomcat integrerad med Eclipse

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker koppla ihop Eclipse och Tomcat, men det går inge vidare. Verkar som om jag måste köra Tomcat som root (sudo) för att det ska funka, men jag vet inte hur jag ska få Eclipse att starta Tomcat som root.

Jag har som test också satt 777 på hela tomcat-katalogen, men det funkar ändå inte utan root. Jag är inloggad med en användare som är administratör på datorn.

Ingen som har fått detta att fungera?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-11-14 18:54

Provat sätta användaren till root och sedan använda dig utav sticky bit.

Provat att ändra ägare på tomcat-filerna med 'chown'?

  • Medlem
  • 2008-11-30 08:05

jag atnar att du använder syseo tomcat pluginen, mitt tips är att itne göra detta utan bara länka (ln -s) dina projekt till /var/lib/tomcat5.5/webapps (eller vad du nu har din tomcat).

Integrationen funkerar lite halvbra. Oftast funkar det när man skapar projekt själv, men checkar du ut redan existerande projekt över svn så brukar det strula offantligt mycket.

Annars tycker jag maven gör ett jätte bra jobb för att göra det mesta åt dig, maven eclipse:eclipse laddar hem alla libs du behöver och lägger till dom i ditt projekt samt kan använda sig utav jetty för att testa din servlet

1
Bevaka tråden