Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod töms när jag synkroniserar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Fattar ingenting, helt plötsligt har min ipod börjat tömma sig såfort ja synkoriserar den med datorn och när den är helt tom börjat ta in all musik från mitt biblotek igen, vad kan ha hänt? Någon inställning jag bör ändra?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 00:07

lägg över musik manuellt.. inte automatisk synk. finns ett antal trådar om just detta. sök.

Det brukar alltid komma upp en fråga/en varning om man vill synkronisera med biblioteket på datorn och att innehållet i iPoden då kommer att försvinna. Du klickar alltså Nej (eller vad det står) på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 12:49

ibland har det faktikst hänt mig att den frågan inte dykt upp.. utan att den bara raderat .. hänt min iphone ett par ggr... lite smått störande

Ursprungligen av 20hz:

ibland har det faktikst hänt mig att den frågan inte dykt upp.. utan att den bara raderat .. hänt min iphone ett par ggr... lite smått störande

Aj då, det var ju inte bra !
Då hade jag slängt mig på krysset överst i iTunes och stoppat programmet från att synkronisera så felaktigt. Har gjort det flera ggr och det händer inget konstigt (låsning el dyl) utan den bara stoppar då. Sedan får man manuellt ta in den musik/de program som man vill ha.

ITunes fungerar lite ologiskt/korkat ibland tycker jag men när man lär sig funktionerna är det lättare.

1
Bevaka tråden