Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka webbhotell tillåter externa MySQL-kopplingar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

För ett projekt som kopplar ihop FileMaker Pro med Joomla som jag arbetar med så är jag på jakt efter webhotell som uppfyller följande två krav:

Krav:

* Tillåter externa MySQL-kopplingar (att man tex kan lägga till en användare till sin MySQL-databas som kan ansluta utifrån)

* Har Safe Mode (i PHP) satt till off

Lista på webbhotell som uppfyller de kraven hitills är:

En lista med webbhotell som har Safe Mode Off har jag tidigare sammanställt i en artikel på en av mina siter.

Jag hoppas att ni som har testat båda dessa saker, kan nämna flera webbhotell i denna tråd, gärna med länk till supportdatabaser som visar att det funkar.

Senast redigerat 2008-10-27 23:28
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-10-28 08:35

Webbhotell & Onlinelagring har det du efterfrågar. I kontrollpanelen kan du aktivera extern åtkomst för MySQL. Safe_mode är off. Just nu också 50% rabatt på samtliga webbhotellspaket fram till jul.

Lycka till med ditt sökande.

Tack för ditt tips.

Var inne i ett annat ärende på Levonlines webbsite, letade en stund i supportdatabasen och hittade detta:

Levonline - Sveriges bsta webbhotell
Levonline - Sveriges bsta webbhotell

Kontentan är att man kan komma åt MySQL endast via SSH, det utesluter alltså FileMaker från att nå databasen, eller andra adminverktyg.

Även dessa angående CMS:
Levonline - Sveriges bsta webbhotell
Levonline - Sveriges bsta webbhotell

Man verkar kunna köra olika typer av CMS, men när man läser vidare på vad LevOnline förväntar sig att man som kund skall behöva göra för att det skall funka visar det sig att det rättighetsststemet som LevOnline valt är verkligen korkat.

Denna angående att byta rättigheter
Levonline - Sveriges bsta webbhotell

Laddar man upp en fil via FTP, så får den du själv som ägare, vilket i sin tur att PHP, som kanske vill byta namn på den, flytta den eller så, inte har rätt att göra det. Det ger massor med bekymmer bara det. Det går att efter en FTP-session, visserligen köra ett kommando som heter takefile, men kom igen liksom. En mapp i taget i en Joomla-installation om flera tusen filer. Skulle inte tro det.

Så nej, LevOnline funkar inte för sådana projekt jag tänker mig.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-10-31 14:24
1
Bevaka tråden