Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildeffekter från iTunes som bakgrundsbild?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-25 21:28

Tja, sitter och leker med min nya mac mini och letar plugins etc.
Hittade ett som gör att jag kan köra skärmsläckaren som bakgrundsbild på datorn.

Men mer intressant hade varit att få iTunes bildeffekter som bakgrundsbild.
Någon som känner till hur man fixar detta?

Sett att det går att fixa på linux så torde sig rimligt att någon någonstans snickrat ihop nåt sätt även för en mac?

Välkommen hit Akos och grattis till din nya MacMini !

Du vill få iTunes bildeffekter som bild på skrivbordet ? Missar troligen vad du menar men det är ju rörliga bilder ? Vill du ha en skrivbordsbakgrund som rör sig eller vill ha en "stillbild" av bildeffekterna ?

Antar att han menar widgeten "wallsaver" som jag blev sjösjuk av härom dagen.
Tror säkert att någon nörd därut gjort skärmsläckare av ituneseffekterna så googla på.

Ah, så du/han menar Wallsaver 2.4.

Om man vill betala lite så finns G-Force SoundSpectrum - artistic music visuals for your media player som jag tycker är nätets snyggaste skärmsläckare ! Händer ofta att jag bara stannar upp och tittar länge på alla former och färger som bildas på datorn. Man kan pröva det gratis ett tag och sedan kostar det 20 eller 30 dollar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-30 08:53

Ja fast med wallsaver så går det ju enbart att köra skärmsläckare som rörlig bakgrund.
Då Flurry inte är vidare intressant i längden och visst det finns små roliga skärmsläckare som man kan köra som t.ex wordclock så hade som sagt itunes bildeffekter vart mer intressant eftersom de rör sig med musiken samt att färgerna/formerna är nice.

Har man bara g-force plugin till itunes t.ex som inte kostar nåt ifall man nöjer sig med demo versionen så kan man ju ha den som bakgrundsbild t.ex, utan att pröjsa cash...men hur som ni fattar vart jag är påväg.

Ett plugin eller dyl som gör att jag kan köra itunes visualiseringar som bakgrundsbild.
Ingen som känner till nåt?

Otroligt nog förstår jag fortfarande inte riktigt vad du menar och varför du vill ha det.
Det är alltså inte iTunes visualiseringar som du vill ha som skärmsläckare som eskimo skrev ?

Vill du ha en bild som är stilla som bakgrundsbild ?
Och den ska du tillverka av en skärmsläckare ?
Varför ? Det finns ju oändligt många fina bilder/foton som blir fina bakgrundsbilder ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 08:04

>Karo:

Det eskimo beskrev är en widget till dashboard som gör att du kan ha din skärmsläckare som bakgrundsbild.

T.ex. så kan man då välja skärmsläckaren flurry, eller trevliga saker som wordcklock som är skärmsläckare. och genom att aktivera "wallsaver" via dashboard så har du din skärmsläckare som rörlig bakgrundsbild.

detta är ju kul, men det jag är ute efter är att ha iTunes visualiseringar som rörlig bakgrundsbild då dessa rör sig i takt med låten man råkar spela för tillfället.

Eftersom detta är just en bildeffekt och inte en skärmsläckare så går den inte att applicera på widgeten "wallsaver"

Så det jag är ute efter är alltså:
Script/plugin/widget eller vad man nu vill, som gör så att iTunes bildeffekter används som rörlig bakgrundsbild i takt till musiken.

Ovillig att dra in pc som exempel, men tänk dig winamps bildeffekter fast som rörlig bakgrundsbild?
Känns som att jag nog inte kan bli mer övertydlig än såhär :/

Jag har väl antagligen en släng av Alzheimers men det blir lite förvirrande när du inte direkt förklarar att du vill att det handlar om en bildeffekt och inte om en bakgrundsbild eller en skärmsläckare. Är det inte så att den bildeffekten kommer att täckas av de fönster du har upp ? Eller tänker du att du ibland bara har musiken påsatt och att bildeffekten rör sig i musikens takt ? Men kommer du verkligen att märka så stor skillnad på om iTunes visualiseringar agerar skärmsläckare eller agerar bildeffekt i takt med musiken ? Jag menar rörelse som rörelse. Fast du har väl sett det här någonstans i verkligheten och tycker det är coolt/snyggt ?
Nej, jag vet inte hur du ska hitta detta, som du kanske redan har räknat ut.;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 08:14

Jo den kommer täckas av de fönster jag har uppe, NÄR jag har fönster uppe, vilket jag bara har når jag arbetar med något?
Och ja vi talar bildeffekt inte bakgrundsbild. Bakgrundsbilder rör sig inte.
Min poäng med hela grejen är ju ATT den ska röra sig. Och då fördelaktigen i takt till musiken som spelas på itunes.

Så vitt jag vet kan man inte använda itunes visualiseringar som skärmsläckare för isåfall skulle ju problemet vara löst.
Jo du har gjort det minst sagt glasklart

1
Bevaka tråden