Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleTV 2.2. Ljud och undertexter

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-23 23:03

Hej på er allesammans.

Jag såg idag att det kommit en ny uppgradering till atv och jag vet att det inte är en nyhet för er men för mig är det det ...

Men då läste jag på apples sida om att man nu kan ändra språk och undertexter på en appletv.

Stämmer detta å i sådana fall hur fungerar det?

Jag har funderat länge på att skaffa en men just frågan om att undertexter och fler ljudspår inte fungerar har hindrat mig till största delen. Så jag hoppas att ni kan svara på de frågorna så kanske jag snart skaffar mig en apple tv som matchar min nya imac O:-)

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-24 10:04

Det har kommit utökat stöd för Ljud och undertexter men vad jag vet så finns det ännu inga filmer med stöd för funktionen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-24 14:37

Inga filmer?

Vad menar du med inga filmer? Borde det inte gå att ställa in i handbrake ifrån mina orginalfilmer att köra med svensk och engelsk tal plus svensk text?

Det är det jag hoppas i alla fall... kanske kommer i nästa handbrake

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2008-10-26 01:16
Ursprungligen av Lurven:

Vad menar du med inga filmer? Borde det inte gå att ställa in i handbrake ifrån mina orginalfilmer att köra med svensk och engelsk tal plus svensk text?

Det är det jag hoppas i alla fall... kanske kommer i nästa handbrake

Kolla på Handbrakes forum

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-26 01:21

Mmm...

Kul att se att någon svarade men finns det verkligen ingen här som redan testat själv? Jag vet att det står lite i handbrake forum men det är mycket att försöka ta in på kort tid :(.

Men jag skall läsa mer men om någon testar eller hör något så skriv en rad å antingen ge eran uppfattning eller en bra länk O:-)

AppleTV verkar bli bättre å bättre

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-10-26 09:35

förmodligen är det väl en förberedelse för de länder som inte är engelskspråkiga att ta del av utbudet på itunes men jag tror det fortfarande är långt kvar tills vi är där.

Skulle ju vara bra om Handbreak kunde fixa det men det går inte med nuvarande version som bara bränner in texten direkt på filmen. Vi får hoppas att det kommer i framtida uppdateringar

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2008-10-28 23:37

Lurven, det var en direktlänk till en lösning, inte länk till forumet

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 23:57

verkar inte vara en lösning

Detta är ett klipp av sista inlägget:

"As Ritsuka points out, Muxo is very good, however the TV does not display the subs properly (your iPod Touch, iPhone, or Mac should still display them properly)."

Så det verkar ju inte fungera med appletv och just nu är deras server nere...

Plus att vad jag har läst mig till så nästa uppdatering av Handbrake kommer ju ha en mycket bättre uppdatering av komprimerings algoritmer så man kan använda en lägre cbr-kvalitet men trots det få ut samma resultat. Så förhoppningsvis så kommer det snart någon uppdatering i från deras sida. En annan sak som jag läst är att de skall få stöd för många fler format en just dvd som det är nu. Men det vet jag inte hur det ligger till exakt med. Kanske någon som vet mer en vad jag vet?

Ursprungligen av Lurven:

Detta är ett klipp av sista inlägget:

"As Ritsuka points out, Muxo is very good, however the TV does not display the subs properly (your iPod Touch, iPhone, or Mac should still display them properly)."

Så det verkar ju inte fungera med appletv och just nu är deras server nere...

Plus att vad jag har läst mig till så nästa uppdatering av Handbrake kommer ju ha en mycket bättre uppdatering av komprimerings algoritmer så man kan använda en lägre cbr-kvalitet men trots det få ut samma resultat. Så förhoppningsvis så kommer det snart någon uppdatering i från deras sida. En annan sak som jag läst är att de skall få stöd för många fler format en just dvd som det är nu. Men det vet jag inte hur det ligger till exakt med. Kanske någon som vet mer en vad jag vet?

Så här ser deras roadmap ut:

Roadmap - HandBrake - Trac

1
Bevaka tråden