Nya grejer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-22 12:43

Tjena! Jag är lite ny här på 99 och vet vet inte riktigt om det här är rätt ställe att posta men eftersom att det finns för mycket olika forum kategorier så kan jag tänka mig att jag inte är den enda som känner så haha!

Jag har en macBook 2.4 Ghz och 4Gb minne. Nu vill jag köpa lite mer grejer haha så jag tar gärna emot lite förslag på bra att ha saker.

Men nu till mina frågor. Jag har en Hp 17" skräm jag vill koppa in i macen men samtidigt har ja en Samsung 37" Hd skärm som jag också vill koppla in för att kunna se på film. Jag har även en iphone dock station jag vill ha i hela tiden i en usb port samtidigt som mus och rit platta, fungerar även på ett tangentbord. så min fråga är om det kanske finns någon hub som tar hand om två skrärmar och lite fler usb ingångar? Sissta frågan är vilken sladd som behövs för att koppla skärmar till macbooken? Jag menar macens utgång dem andra har jag koll på.

Tackar så mycket

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-25 01:40

Din Macbook har en DVI-port, till den behöver du en sladd som har DVI i ena änden och det som skärmen behöver (vet inte vilka portar du har på Samsung-skärmen) i andra änden.
Vilken sladd du behöver beror på vilken port på skärmen du vill koppla till.

Det borde ha följt med en DVI-VGA-konverter till datorn. (Har du köpt nytt eller begagnat?)

Har aldrig hört talas om någon hub för skärmar, men för USB kan du ha i stort sett vilken USB-hub som helst.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-25 13:46

Jag köpte datorn ny! DVJI-VGA-konverter ?

• Medlem
  • 2008-10-25 15:10

Nej, en sådan konverter lär inte alls ha följt med, med tanke på att det inte är en MacBook Pro som necken18 har, utan en Macbook av förra generationen(?) och därför har en Mini-DVI-port.

1
Bevaka tråden