Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte beställa bok. Postal Code inte accepterad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 01:27

Hej.
Jag har spenderat dagar... med att göra en bok i IPhoto från senaste semestern.

Nu när jag skall beställa så kommer jag inte förbi steg 2 efterssom det klagas på "postal Code" och att den inte är korrekt. Spelar ingen roll vad jag matar in..

Testade lite och enda läget då jag kan komma till nästa steg är om jag matar in en USA adress, då kommer jag vidare..
Jag har testat med mitt konto som fungerar bra i Itunes, men även skapat ett nytt men med samma resultat...

Snälla hjälp... Någon som har någon ide om vad som kan vara fel. Använder 10.5.4 och senaste iPhoto... För övrigt är det exakt samma problem om jag provar i Aperture..

Hmm. Har du aktiverat 1-Click? Det borde ju hjälpa. Ska själv beställa en bok snart så jag hoppas verkligen det funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 08:38

Spelar ingen roll hur jag gör, eller om jag gör ett nytt konto från början som ju även det skall fungera... Har en vald "shipping" adress uppsatt etc..

Som sagt så kommer jag förbi om jag väljer en USA adress, kan det vara någon internationell inställning som jag missat, även om det verkar långsökt..

Tryck in ett mellanslag efter de tre första siffrorna så funkar det.

1
Bevaka tråden