Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mks-30 + Pg200

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kan man få för en sådan?
En polare säljer sin MKS30 + PG200.
Den är uppgraderad med MKS30 midi upgrade, general information
fast ver 2.9.
Tror han har en M-16C oxo.

Kan svara här elr via PM så förmedlar jag.

Han sålde tydligen sin Emulator-II i helgen. Den kapade Juno-106 behåller han nog ett tag till sa han: The making of the Roland Junior 106, a chopped down Juno 106 synthesizer

Ev kanske han vill sälja sin JX10 + PG800 om Ni ber snällt. Den moddade som diskuterades för nån vecka sedan, där han hackat in midi-CC mm...

Proteus-2000 med composer tror jag det var, de andra korten sålde han nog, eller kanske hade ett kvar minns ej.

ESI-4000...

Oberheim DPX-1 kanske oxo...

Klart, ger Ni honom ett super-pris på X-pandern KANSKE han säljer den, men troligtvis inte.

Han bor förrsten på Södermalm för den som vill hämta upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 20:40

Är det en ny trend inom synthförsäljningen att man måste tigga och be om att få köpa någonting?

Ursprungligen av amino:

Är det en ny trend inom synthförsäljningen att man måste tigga och be om att få köpa någonting?

HAHA.. tror jag inte, men han har sagt flera gånger han skall sälja o köpa annat, men så bangar/velar han så... nu sa han att han e sugen på en Virus KC, o ha den som mother-kbd.

-Har för mig att jag sett MKS-30+PG-200 till salu för ungefär fyra lakan nyligen och verkar vara lite dyrare än t.ex JX-3P+PG-200? Är detta en säljestråd?

MVH

JA, han tänkte sälja sin MKS30+PG, hans är dock ROM-uppgraderad så den bl.a. klarar anslagskänsla mm...sen en M16C så uppåt 4500-5000 kanske den är värd då?
M16C säljer väl för runt en 400 tycker jag det verkar som, jag sålde dock min för 250, men den såldes efter 30min annons och sen ramlade det in massor av köpare...

Ursprungligen av synthetic:

JA, han tänkte sälja sin MKS30+PG, hans är dock ROM-uppgraderad så den bl.a. klarar anslagskänsla mm...sen en M16C så uppåt 4500-5000 kanske den är värd då?
M16C säljer väl för runt en 400 tycker jag det verkar som, jag sålde dock min för 250, men den såldes efter 30min annons och sen ramlade det in massor av köpare...

Det var jag som sålde min mks-30 + PG200 + M16C och det var mycket riktigt 4.000:-
MKS-30 har redan anslagskänsla utan uppgraderad ROM men jag har för mig att ROM'en gör att man kan skicka SYS-ex till MKS-30 om du inte har en PG-200. Det kan ju säkert vara värt någon 100-ing till.

De andra säljer han oxo om han får ett bra bud:
JX10+PG800+special M64C (moddad så den klarar 4x64 ljud)+ROM fixar för bl.a. MIDI-CC.
Proteus-2000 + composer + Xtreme Lead v2

Vet du vad han fick för sin Emulator II?

2500, men den bootar inte fast den strömsätter display + diskettstationerna...så går det när man försöker modda in scsi-disk i den

Var det vi som snackade om ett eventuellt byte (JD990), eller var det din polare jag snackade med?

/M

Ursprungligen av geeklund:

Var det vi som snackade om ett eventuellt byte (JD990), eller var det din polare jag snackade med?

/M

Var polaren du snackat med...nån här på forumet som köpte EMU-II för att laga?

Ahhh, OK...jag kan förmedla 4-4500 om nån vill ha den då.

Jag kan langa med några hundralappar i bytet mot JD:n om det är intressant, hör med din polare...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-17 21:55

Jag hade en DPX+1 en gång. Om din polare vill sälja den, vad vill han ha för den?

Jag letar också efter en PG-800, är han beredd att sälja den?

Senast redigerat 2008-11-17 22:06

2500/st verkar det som... bor du i Stockholm kan du hämta upp runt Hornstull.

Jx-3p + pg200

Hejsan!

Har en JX3P + PG200 som jag vill bli av med.

JX-3P sprakar lite grann. Kan vara oxid men är inte säker.

Någon intresserad?

Finns i Stockholm

Mvh Max

1
Bevaka tråden