Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor om eyetv, phoenix, hur funkar det egentligen?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-08-17 17:57

Jag har en macbook med eyetv diversity som jag vill få in mina kodade kanaler på, jag har ett boxerabonnemang.

Vad jag har förstått så behöver jag phoenix interfacet till datorn, sen då? använder jag någon programvara till macen som läser in kortet, och går det att "läsa in" kortet till någon fil så att jag inte behöver ha med mig boxerkortet när jag ska se kodade kanaler på bussen osv?

Jag hittade nån sida med någon programvara som skulle fungera men allt står på ryska eller vad det är, fick inte fram så mycket information där =).

Jag har en Qnap nas, går det annars att köra någon programvara till den och sätta in phoenixinterfacet i usb ingången och ta emot boxerkortet via mitt mobila bredband? (servern är alltid kopplad mot nätet)

Såg att apple store hade någon liknande grej som gjorde att man kunde få in kodade kanaler via boxer på macbooken, vad skiljer den från phoenix interfacet?

Tack
Victor:">

Det går inte att kopiera av kortet till en fil på hårddisken. Kortet har en processor och programvara som räknar ut krypteringsnycklar, vilka används för att låsa upp tvkanalerna. Det är inte bara lite text på kortet :-/

Mig veterligen finns inte newcs (kortläsarens programvara) till mac ännu, så du måste koppla kortläsaren till en linux- eller windowsdator. Googla runt lite så kan du säkert hitta info om newcs funkar på Qnap eller inte. Men funkar det så kan du lämna kort och kortläsare hemma.

Applestores kortläsare kräver att du köper en cam-modul också (500 kr extra), men funkar å andra sidan på mac. Du måste ha med dit kortläsaren överallt.

1
Bevaka tråden