Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB G4 med konstrande Airport

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon här som kan komma med något konstruktivt om mitt nyfunna fel?
Har en PB G4 12" 1,5GHz med 1,25G internminne och OS 10.4.
Jag satt och laddade ner en nyare version av Messenger och efter nerladdning så ville det inte starta så jag startade om datorn.
Vid uppstarten började allt som vanligt med PING osv sedan när skärmen skulle bli blå flimrar den till med en massa ränder i mestadels rödnyans och sedan stog den och hackade med blå skärm innan jag hamnade direkt i komandotolken/ terminalen?!?!?
Efter att ha konstaterat att jag inte på något vis kan starta OS:et därifrån ( efter att ha suttit och sökt info om detta på nätet via mobilen!) så kör jag först skivverktyg, hårdvarutesten och kontrollerar skiva/ dator och där finns inga problem ( inga problem att starta från cd:n) för att sedan lägga in ett nytt OS ( arkivera/ installera).
Nu startar den som den ska MEN Airport står och slår av/ på hela tiden med ca 3 sek cykel?!?!?!?
Har startat om, zappat pram, startat upp en ny nätverkskonfikuration, stängt av bluetooth allt utan någon som helst effekt!
Någon som har några tips?
Mkt tacksam för all input!
/T

Efter att ha trasslat med det konstrande nätverket så har jag äntligen fått hem alla uppdateringar av OS:et och vips så funkar allt igen, puh!
Så det troliga felet var någon form av inkompatibilitet med versionen av OS:et på installationsskivan till PB:en och hårdvaran - efter installation och omstart så är det fullt spett igen!

1
Bevaka tråden