Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bokmärken borta i Safari

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

HJääälp!

Alla våra bokmärken i safari är borta! Vi hade cirka 30-40 länkar till olika bröllops sidor, tex sånger, kort osv. Massvis med info vi behövde.

Vad kan ha hänt, går det att rädda på något sätt??

Snälla någon, hjälp oss!:'(

Se det som ett tecken på att ni inte borde gifta er

Närå. Det måste ju hänt något i samband med att de försvann. Kör ni nån synk med t ex MobileMe? Använder ni Time Machine för backuper? Isf borde en kopia av bokmärken kunna finnas där.

Ursprungligen av Rickard A:

Se det som ett tecken på att ni inte borde gifta er

Äsch då ! Det hör till att saker ska strula vid ett bröllop så nu har ni kommit igenom datorstrulet. Ha ett jättemysigt bröllop !:D

Nej och Nej,
En polare satt vid datorn igår, men han gjorde inget konstigt, han är Windows användare men han raderade inget, inget fanns i papperskorgen, för det går väl inte och radera alla bokmärken i ett svep?

Raderar man bokmärken dyker de inte upp i papperskorgen utan försvinner direkt men mig veterligen finns inget sätt att ta bort alla i ett svep.

Själva bokmärkesfilen finns här:
Hemmamappen-> Bibliotek-> Safari-> Bookmarks.plist

Kolla när den filen senast är uppdaterad/ändrad.

Jag löste det. Jag hittade ett program som återställde alla filer som någonsin blivit raderade. Och den hittade 18 bookmars filer, jag tog den senaste och vips hade vi alla bokmärken igen.
Men frågan kvarstår, hur raderades de? Ingen av oss har raderat något, kan vi ha fått något virus eller nått?

Ursprungligen av FasterSixth:

Men frågan kvarstår, hur raderades de? Ingen av oss har raderat något, kan vi ha fått något virus eller nått?

Det var därför jag tyckte du skulle kolla på ändringsdatumet för bokmärkesfilen som fanns där när bokmärkena i Safari saknades. Med skulle sen kunnat koppla ihop det klockslaget med om något hänt just då. T ex om det var när din kompis använde datorn.

Jag funderade på om nån gjort en återställning av Safari (Safari-> Återställ Safari...) men jag tror inte bokmärkena ska försvinna ändå. Känner inte för att prova själv dock.

Virus kan man till 99,9999% säkerhet utesluta. Det är om någon laddat ner nån skum fil som utgav sig för att vara något annat men att virus av sig själva tar sig in på en mac är obeskrivligt ovanligt.

1
Bevaka tråden