Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone och navigering

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet hur man skall lösa navigeringsfrågan med sin nya iPhone?

Jag kör idag Telia Navigator/WisePilot tillsammans med en extern liten GPS.

Om jag förstått det rätt så är den GPS som finns inbyggd i iPhone inte så noggrann?

Det är Google Maps som ligger till grund för navigeringen i iPhone, hur laddar man ned t ex positioner för fartkameror eller bensinstationer? Det finns filer på nätet som passar Google Earth, funkar de i Google Maps?

Ja ni fattar...

/Magnus

P S Ett alternativ hade varit att köra navigeringen i min iBook, men WisePilot funkar bara i Windows...

  • Medlem
  • 2009-07-08 13:11

funkar telia navigator med iPhone?

Ursprungligen av Husaby:

... hur laddar man ned t ex positioner för fartkameror...

Du kan skaffa en fantastisk liten applikation till Iphone som heter Cams Ohoj. Den varnar för fartkameror. Funkar kanon, men den suger batteri så du måste koppla in extra ström till telefonen om du åker långt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-08 20:04
Ursprungligen av Alphonze:

Du kan skaffa en fantastisk liten applikation till Iphone som heter Cams Ohoj. Den varnar för fartkameror. Funkar kanon, men den suger batteri så du måste koppla in extra ström till telefonen om du åker långt.

Fast då kan du inte navigera samtidigt.

Nej, men om Iphone/Apple hade sett till att stödja fler program igång samtidigt så hade det gått. Går kanske med Jailbreak?
Programmet heter visst Cams Ahoj såg jag nu i mitt Itunes...

1
Bevaka tråden