Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail kontakter i msn Adium?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis lyckats göra så att min gmail ska fungera i msn via Adium genom att skapa ett MSN ID eller vad jag nu har gjort.
Frågan är dock, varför dyker inte mina kontakter från gmail upp i msn på Adium?
Ska jag behöva gå in i adressboken och välja en i taget? Det händer inte...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-08 15:19

Fattar inte vad du menar. Jag har Gmail kontakter och msn kontakter i Adium. Dvs jag har två olika konton i Adium. Går det göra på något annat sätt? Jag har varit tvungen att först lägga till de kontakter från Gmail jag ville chatta med i Gmail dvs alla kontakter dyker inte upp direkt (har jag för mig). Är det du är ute efter?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-08 15:22
Ursprungligen av WashedUp:

Jag har precis lyckats göra så att min gmail ska fungera i msn via Adium genom att skapa ett MSN ID eller vad jag nu har gjort.
Frågan är dock, varför dyker inte mina kontakter från gmail upp i msn på Adium?
Ska jag behöva gå in i adressboken och välja en i taget? Det händer inte...

Dina kontakter från Gmail dyker inte upp i MSN för att de inte är MSN-kontakter. Med MSN kan du endast prata med folk som har MSN.

Hur gör jag dem till msn kontakter på ett smidigt sätt utan att lägga till en i taget?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-08 15:48
Ursprungligen av WashedUp:

Hur gör jag dem till msn kontakter på ett smidigt sätt utan att lägga till en i taget?

Först och främst så måste de redan ha MSN-konton, det räcker inte med att de är kontakter i Gmail. Gmail har ingenting med MSN att göra.

För det andra så blir du nog tvungen att lägga till dem en i taget.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-07-08 15:54

Är det kanske så att WashedUp pratar om Google Talk kontakter?

Lägg upp ett Google Talk konto i Adium. Sen är det väl klart.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-08 16:09

WashedUp, du kan endast prata med dina vänner med det program/protokoll som de använder. Använder de MSN, isf lägger du till dem som vänner med ditt MSN-konto. Använder de GoogleTalk, isf lägger du till dem som vänner med ditt GoogleTalk-konto.

Jag snackar om att lägga till mina vänner jag hade i min hotmail (nu Gmail) i Msn, men det fick bli en i taget och ja det var väl inte helt smärtfritt men nu är det gjort iaf. Så tack för hjälpen iaf.

1
Bevaka tråden