Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibook G4 vägrar att starta upp på nytt!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Koerde den senaste saekerhetsuppdateringen och uppdateringen av Quicktime. Den slaektes ned som vanligt och startade om men laengre aen saa kommer den inte.

Nu vill den inte alls vara med. Den lyder inget av de vanliga kommandona och den laeser inte heller av "restore-disken". Gjort alla felsoekningar, men icke...kommer inte laengre aen den graa skaermen med aepplet och den lilla runda ringen med piggar paa, som snurrar men inget mer.

Aer det naagon som har naagon aning vad som kan ha haent och hur man fixar det.

Haelsningar Anna

Kanske ett hårddisk-problem? Håller du ner C-tangenten när du stoppat in cd-skivan och startar om?

Viktigast: stoppar du in _rätt_ skiva? Till iBooken följer det med (minst) två. En är för att installer (om) systemet och kan starttas enligt ovan. Den andra är för att återskapa övriga program och kan inte användas för att boota (starta) datorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-20 02:35

Jag tippar på hårddisken. Här har vi haft ett par iBook G4 med samma symptom.

(Hej Kustis förresten, long time, no see).

Halloj, nu har jag fått den att funka....problemet var att jag antagligen inte höll nere C-tangenten tillräckligt länge. När jag väl fick det at fungera så tror jag det tog några minuter innan den startade på skivan. I alla fall...nu har jag gjort min första säkerhetskopia på alla mina filer, så något gott förde 48 timmarspaniken att datorn lagt av med sig.

(Hej på dig Konrad - allt väl?)

1
Bevaka tråden