Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kass gsm-mottagning efter 1.1.4 upgradering med pwnage

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-04-28 15:39

Hej
Jag uppgraderade min iPhone(1.0.2 från butik) med pwnage 1.0 tror ja d var. Nu har jag så kass mottagning att jag inte kan använda telefonen, typ inga samtal kommer fram, dock dyker det upp sms ibland så den är inte helt paj. Jag använder comviq som opperatör.

Jag har testat att restorea, flasha baseband och testat olika bootloaders. Vad kan det vara för fel?
Hoppas det är ett mjukvarufel och att någon kan hjälpa mig, känske är någon som haft samma problem?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-01 10:06

Dålig mottagning

Jag hade min upplåst med Ziphone med väldigt dålig mottagning ( Telia ) och framförallt att nästan alla samtal bryts. Jag fick tipset att "blåsa! telefon och köra pwnage och uppgrade till 4.6. Det gör tyvärr ingen skillnad. Har många kompisar som har I-phone med andra operatörer och dom har inga problem what so ever... Är det ngn som har tips på ngt man kan göra så mottages detta med tacksamhet

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-01 23:09

Det beror på var du bor. Ett bra test kan vara att starta Fieldtest programmet (sök med google hur man startar programmet) och kolla hur många master är i närheten och hur bra/dålig mottagning du har.

//Rob

Som robo säger... kör fieldtest.
slå *3001#12345#* och sen "call/ring" så får du upp menyn

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-05-02 00:32

Jag upplevde att min mottagning var låg innan 1.1.4 och Pwnage men efter den uppdateringen så har jag bättre.

Däremot så har jag aldrig haft problem med tappade samtal. Jag använder Telia.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-05-07 00:23

Har en polare som ska till NY snart och tänkte skicka med min iPhone me honom så han kanske kan fixa en ny på garantin.

Jag har lyckats fixa tillbaka 1.0.2 och tillhörande modem firmware, men jag kan inte låsa upp den så man sedan kan verginizea den.

Vad gör verginizeprocessen med telefonen? kommer apple att se att jag fifflat med den om jag inte verginizear eller hur funkar det?

1
Bevaka tråden