Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klarar MacBook av sommarsol?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte min MacBook i höstas och nu när solen äntligen tittar fram funderar jag på att flytta ut mitt arbete till solen!

Min fråga är om MacBooken klarar av direkt solsken och om man bör tänka på något innan man tar ut den?

Tacksam för svar innan årets sommar tar slut, vilket mycket väl kan bli snart!

"We can work it out"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-20 01:05

Ja, din Macbook ska klara av solskenet. Men jag har hört talas om att displayer bör inte utsättas för direkt solljus en längre stund.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-20 10:17

Det finns 2st problem, även om de inte kommer orsaka skada så orsakar det andra saker.
I direkt solljus får man väldigt svårt att se displayn, om du inte har solljuset direkt på skärmen som i sin tur lyser upp skärmen.
Sedan blir datorn ganska varm av solen också, så fläktar går igång. Men men, jag har suttit många timmar i solen med min Powerbook 12". Rekommenderar att njuta av det.

För 2 år sedan... Ursäkta att bilden förstör ramen på sidan...

Hur är det med macbook pro, skadas det något i solen?

Ursprungligen av Dreamking:

Hur är det med macbook pro, skadas det något i solen?

Det är väl samma som med Macbook kan jag tänka. Känns på den och se upp om du bränner dig på den.

Jag kan tänka mig att aluminium reflekterar mer än vad svart plast gör.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-01 12:07

Beror på vilken temperatur du kommer upp till. Batteriet tål inte höga lagringstemperaturer.
Skärmen kan bli väldigt mörk när den är varm, men det brukar ordna dej när den kallnar.

Svart Macbook blir skållhet i solen. Går inte att sitta där. Ett litet parasoll rekommenderas.

1
Bevaka tråden