Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En iPod flera bibliotek?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-11 12:46

Är tämligen säker på detta men frågar i alla fall då jag har en helt övertygad kollega efter mig.
Inte är det väl så att man kan koppla en ipod till flera bibliotek på olika datorer?

Sorry för en sådan newbie-fråga men jag måste vara säker att jag inte missat något.

Du kan inte synka automatiskt mot flera bibliotek samtidigt.

Däremot går det att skicka över musik manuellt från flera bibliotek.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-12 17:52
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Du kan inte synka automatiskt mot flera bibliotek samtidigt.

Däremot går det att skicka över musik manuellt från flera bibliotek.

Du menar att jag kan lägga in musik från flera bibliotek/datorer in i iPoden manuellt? Utan extraprogram?

Ursprungligen av acke:

Du menar att jag kan lägga in musik från flera bibliotek/datorer in i iPoden manuellt? Utan extraprogram?

Jupp. Drag-och-släpp kan du göra för att föra in musik på en iPod som är synkad mot en annan dator.

Men tänk på att allt du gör manuellt återställs nästa gång du synkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-13 20:04

OK, tack så mycket för hjälpen.

Vad man också skall förstå är att musiken som kopieras till iPod från de bibliotek som inte synkas, går bara att lyssna på. Den kan ej synkas tillbaka. Den här förändringen införde Apple i smyg för några år sedan. Tidigare gick det inte alls att få in musiken i iPod:en annat än från biblioteket man synkade ifrån. Allt är säkerligen av juridiska skäl.
Se det som att man är hemma hos kompisen och lyssnar på musiken och är nöjd med det. Du kanske också lånar skivan av honom. Du kan dock inte låna skivan för att ta en kopia åt dig själv = jämför synkning.

Det går dock med tredjepartsprogram att flytta över filer från iPoden till iTunes. Pröva t.ex. iPodDisk (sök med Google).

1
Bevaka tråden